A szakszervezet szerint legalább 118 ember biztosan távozott, miközben a cég nyereséges évet zárhatott.
A világjárvány a munkaerőpiacra nem csak kereslet-kínálati szempontból volt komoly hatással, de a mindennapi munkafolyamatokat is radikálisan átalakította. A tapasztalatok szerint a feladatok kiosztása és összehangolása az együttműködést támogató technikai megoldások bevezetésével egyszerűbbé, míg a munkavállalói teljesítmény mérése a korábbinál nehezebbé vált - derül ki a Profession.hu és a Boston Consulting Group közös, friss, reprezentatív felméréséből, mely azt vizsgálta, milyen hatással volt 2020-ban a koronavírus-járvány a munka világára.
2020 jelentősen megváltoztatta azt, ahogyan a munkánkról, munkahelyünkről gondolkodunk, és azt is, ahogyan a mindennapi munkafolyamatainkat szervezzük. Átalakult a munkaidő megoszlása, egészen máshogyan működünk együtt vagy beszélgetünk kollégáinkkal, mint a járvány előtt. A helyzet befolyásolta a rugalmasságot, önállóságot, motivációt is. De pontosan hogyan? Erre kereste a választ közös reprezentatív, a munkaadói és munkavállalói oldalt egyaránt megszólító kutatásában a Profession.hu és a Boston Consulting Group (BCG), melynek most első részét mutatjuk be.
- foglalja össze Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője.
- mondta Kotsis Ádám, a BCG budapesti irodájának szenior HR szakértője.
Többet dolgozunk egyedül
Egy átlagos hazai munkavállaló a járvány következtében a munkahetéből több időt fordít egyéni munkára, mint korábban, míg ezzel páhuzamosan kevesebbet a munkatársakkal közösen végzett munkára, és a megbeszélésekre. Az elmélyedést igénylő tevékenységekre, mint például a tanulás, viszont több időt szántak egy héten a megkérdezettek, mint a járvány előtti időkben, hiszen az ilyen típusú feladatoknak kedvezett az otthoni munkavégzés széleskörű térnyerése.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Bár azt várnánk, hogy a kollégákkal töltött közösségi időt, közös beszélgetéseket a járvány időszaka megrövidítette, a visszajelzések azt mutatják, hogy az erre fordított idő - feltételezhetően a technikai megoldásoknak köszönhetően - változatlan maradt a járvány előtti szokásokhoz képest. Ugyancsak nem befolyásolta a járvány a felettessel egyeztetésekre, külsős (pl. ügyfelekkel folytatott) megbeszélésekre fordított munkaidő hosszát.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








