A Jaguar Land Rovert (JLR) is utolérte a válság, legalábbis erre utal az autógyártó folyamatos lobbija a brit kormánynál egy egymilliárd fontos mentőcsomagért.
Az egyre csökkenő eladások, és a kiszáradó hitelpiacok nyomán az indiai Tata által 9 hónapja felvásárolt Jaguar és Land Rover is a kormányhoz fordulna segítségért, hogy hitelgarancia, vagy egyéb megoldás formájában, de hitelhez jussanak.
A JLR szerint legalább két évig szükségük lenne állami támogatásra, egészen addig, amíg a piacok ismét magukhoz nem térnek. Mivel az Egyesült Államok kormánya már jóváhagyta a 25 milliárd dolláros mentőcsomagot az autógyártók számára, így véleményük szerint a brit kormány sem maradhat el ebben, máskülönben a helyi szereplők versenyhelyzete kilátástalanná válik a kilábalás után is.
A cég már most lecsökkentette a műszakszámot gyáregységeiben, de a termelés további csökkentése érdekében több száz alkalmazottól készül megválni a közeljövőben.
A Tata felvásárlási döntése mellett az egyik legfőbb érv pont az volt, hogy a fejlesztési munkálatok Nagy-Britanniában folynak, a brit kormány most azonban nem olyan eltökélt az iparág kisegítése mellett, márpedig pár milliárd fontnyi támogatási keret nélkül nagy bajban lesznek a cégek.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








