2026 márciusától automatikus értesítési rendszert vezetnek be az állami egészségügyben, hogy csökkentsék a betegek meg nem jelenéséből adódó kapacitáskiesést.
Egy friss kutatás eredménye szerint tíz megkérdezettből heten elégedetlenek az állami egészségüggyel. A válaszadók kétharmada szerint az állami egészségügyben tapasztalt állapotok az utóbbi években romlottak. A többség az elmúlt pár évben fizetett hálapénzt, de kétharmad akár vizitdíjat is hajlandó lenne fizetni, ha javulna az egészségügy állapota.
A Publicus Intézet a Vasárnapi Hírek megbízásából, március 9 és 14 között, 1054 fő megkérdezésével készített reprezentatív közvélemény-kutatásban vizsgálta az egészségügy megítélését. A válaszadók kétharmada (67 százalék) vett igénybe valamilyen ellátást az állami egészségügyi rendszerben. Tíz megkérdezettből heten (70 százalék) elégedetlenek az állami egészségüggyel, ez hibahatáron túli növekedés a fél évvel ezelőtti mérésünkhöz képest.
A megkérdezettek kétharmada (66 százalék) szerint az állami egészségügyben tapasztalt állapotok az utóbbi években romlottak. Minden második ember (52 százalék) fizetett hálapénzt az elmúlt években, leginkább a diplomások (58 százalék) és a Budapesten élők (56 százalék). A hálapénz fizetés arányában nem történt érdemi változás az elmúlt fél évben.
A megkérdezettek fele (48 százalék) körében előfordult, hogy várólistára került, leginkább a diplomások (56 százalék) és a 18-29 éves korosztály (57 százalék) körében. Azok 47 százalék, akik igénybe vették az állami egészségügyi ellátást, és fizettek hálapénzt, a várólisták megkerüléséért (is) fizettek. A válaszadók kétharmada (63 százalék) akár vizitdíjat is hajlandó lenne fizetni, ha a befolyó pénzt az állam az egészségügy fejlesztésére fordítaná. Ebben a kérdésben teljes egyetértés mutatkozik minden vizsgált társadalmi csoportban, és mindenhol hajlandó lenne fizetni a többség.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








