Jelentősen túllépte a megengedett sebességet egy elektromos autóval közlekedő magyar sofőr Ausztriában.
A hazai autópiacon is egyértelműen látható a szabadidő-autók rohamos terjedése. Egyre többen választanak a Sports Utility Vehicle (SUV) modellek sorából, és az új autók piacán látható dominanciájuk mellett a használtak között is egyre gyakoribbnak számítanak - derült ki friss adatokból.
Az elmúlt 15-20 évben folyamatosan érezhető volt a szabadidő-autók népszerűsödése, aminek köszönhetően világszerte és hazánkban is már évek óta a piac legnépszerűbbjének számítanak. Jól látható egy ugrás a hazai eladásokban is: míg tavaly 37,8%-os piacrészt mutattak a DATAHOUSE Kft. forgalomba helyezési adatai, az idei évben 47,1% látható, azaz szinte minden második eladott új autó szabadidő-autó.
A terepjárók és az utcai modellek ötvözéseként létrejött, az átlagosnál magasabb építésű SUV modellek felfelé ívelő eladásainak egyik oka, hogy a kategória meghatározása igencsak képlékeny.
Népszerűségük nem meglepő, különösen, ha belegondolunk, hogy a gyártók egyre több modelljüket sorolják ebbe a kategóriába. Vagyis akár már az összkerékhajtás nélküli, csupán kicsit megemelt és „körbeműanyagozott” modelleket is SUV-nak hívják
– jegyzi meg Katona Mátyás, a Használtautó.hu szakértője. Ha a hazai autópiac egészét nézzük, jóval kisebb az új autót vásárló magánszemélyek tábora, mint a használt autót vásárlóké, ugyanakkor egyértelmű, hogy a használt autók piaca a korábbi évek újautó-eladásaiból dolgozik, így a használt példányok körében logikusan az újak között most tapasztaltnál szerényebb, mégis évről évre növekvő SUV-arány látható - írja közleményében a Használtautó.hu.
Míg a hazai gépjárműállomány átlagéletkora a KSH 2020 végi adata szerint 14,7 év, a Használtautó.hu felületén hirdetett autók átlagosan 4,5 évvel fiatalabbak, s jól láthatóan köztük is egyre több a mind több vevő által áhított, magas hasmagasságú és üléspozíciójú SUV modell: míg 2020-ban a Használtautó.hu hirdetéseinek 11,6%-át adták a szabadidő-autók, idén már 13,4%-os arányban vannak jelen, ami az 5 évvel korábbi adat mintegy duplája.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A túlfogyasztás mintája vagy az alternatív hajtások elhozója?
Jelenleg töretlen a szabadidő-autók népszerűségének növekedése, azonban jogos érv lehet velük szemben, hogy a napi használatban szükségesnél nagyobb méretük, főként magasabb tempóval közlekedve komoly többletfogyasztást eredményezhet.
El kell fogadni, hogy a szabadidő-autónak bizony felára van, ami rögtön a vásárláskor, később pedig az üzemeltetés során jelentkezik. A magasabb építés adta rosszabb alaktényező, a nagyobb tömeg és az összkerékhajtás mind-mind a fogyasztást növelő tényezők, s az sem mellékes, hogy például egy abroncsgarnitúra váltása is jóval költségesebb, mint egy normál személyautóknál
– hangsúlyozta Katona Mátyás. Ugyanakkor van jó oldaluk is az átlagosnál méretesebb és magasabb szabadidő-autóknak: ezekben bőségesen van hely az új, alternatív hajtásláncok kiépítésére, villanyautó-akkumulátorok, vagy akár a hidrogén üzemanyagcellás autók tartályainak elhelyezésére. Így aztán megeshet, hogy hiába nagyobb a légellenállásuk, népszerűségük továbbra sem fog csökkenni. Viszont a használt autók piacán – legalábbis Magyarországon – jól láthatóan kell még 5-10 év, hogy 10 autóból ne csak 1-2, hanem 3-4, akár 5 is szabadidő-autó legyen, de a folyamat jól láthatóan itthon is elindult már.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- 10,4 százalékkal volt magasabb a reálkereset januárban, mint egy évvel korábban - a nap hírei
- Férfi vízilabda ob I - Simán nyerte a fővárosi rangadót az FTC
- Két hétig korlátozzák a nyugati ország vasútforgalmát
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében