Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Nem nehéz megjósolni, hogy Valentin-nap, vagy Halloween után újabb amerikai "népszokás" hódíthatja meg Magyarországot. A Black Friday, azaz a vásárlás fekete pénteken idén már látványosan sok üzletet - és minden bizonnyal sok vásárlót is - megmozgat. Igaz, egyelőre nehéz elképzelni, hogy a magyarok is a boltok bejáratánál sátrazzanak néhány év múlva.
Ez nem az a fekete péntek
Elsősorban Amerikában fontos nap a mai - legalábbis a boltok és a vásárlók szempontjából. Ma van ugyanis a Black Friday, azaz a Fekete péntek, az a nap, amikor az áruházak jelentős kedvezményekkel, komoly árleszállításokkal várják a vásárlókat - legyen szó műszaki cikkekről, ajándéktárgyakról, ruhaneműkről. Maga az elnevezés egyébként arra utal, hogy az üzletláncok számára az év nagy része veszteséges (ezt a könyvelésben piros színnel jelölik), a karácsonyi csúcsszezon - azaz az év utolsó néhány hete - viszont átfordítja ezt nyereségbe: ezt jelölik feketével.
Mi történik ilyenkor az Egyesült Államokban? KATTINTS IDE a galériánkhoz!
A magyar boltosok is felfedezték
Kutatásokból tudjuk, hogy a magyar vásárlók kimondottan árérzékenyek, a leértékelésekkel hatásosan be lehet csalogatni őket a boltokba: háromból egy vásárló aktívan keresi az akciókat. Nem véletlen tehát, hogy a klasszikus leárazási időszakokon (karácsony utáni, nyári szezonális akciók) túl is keresik a boltok az alkalmat arra, hogy kedvezményekkel csábítsák be a vevőket. (Jó példa erre az elmúlt években egyre népszerűbb Glamour-napok, amikor zsúfolásig megtelnek a plázák.)
Idén azonban a Black Friday is egyértelműen megjelent a hazai boltokban, de leginkább a webshopokban. Több netes áruház már éjféltől kínálja akciós termékeit: a műszaki piac egyik legnagyobb szereplőjének számító Media Markt például webáruházában és boltjaiban is 10-20 százalékos kedvezményeket (és ingyenes szállítást) kínál például tévékre, laptopokra, okostelefonokra, háztartási gépekre.
A ruházati piacon - főleg a fiatalok körében kedvelt BP Shop hirdetése szerint akár 60-80 százalékos kedvezményt (és szintén ingyenes szállítást) kínál ruhákra, cipőkre, kiegészítőkre. Facebook-oldalukon több kommentelő arról számolt be, hogy már az éjszakai órákban vásárolt.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Az egyik legnagyobb webáruház, a Shopline szintén különleges akciókkal készült a mai napra: műszaki cikkeket, könyveket, e-könyveket, játékokat, konyhai felszereléseket vásárolhatunk náluk akár 50 százalékos kedvezménnyel, de van olyan DVD, amit az eredeti ár harmadáért vehetünk meg.
A nagyobb lakberendezési láncok közül a Jysk rendez Fekete Hétvégét: náluk például 30-60% kedvezmény van a plédekre, 40-75% a paplanokra és a párnákra, de több bútort, kiegészítőt is leárazva vehetünk meg.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








