A vízszűrők használata egyre népszerűbb világszerte, mivel sokan a csapvíz ízét és biztonságosságát kifogásolják, de biztos, hogy jók ezek a termékek?
Nehéz elképzelni, hogy volt idő, amikor még 43 forint volt egy Big Mac, és egy sajtburger csak 26 forint. Természetesen az akkori átlagfizetések sem tettek ki százezreket. A Pénzcentrum most kiszámolta, hogy ha a mekis kaják árait összemérjük az átlagfizetéssel, mikor "éltek jobban" a magyar vásárlók.
A Magyarországon jelenleg is működő gyorséttermek közül elsőként a Meki jött be az országba - még a rendszerváltás előtt - 1988-ban. A nyitáskor még csak 15-féle termékből lehetett választani. Az akkori legdrágább étel a 43 forintos Big Mac volt, és egy sajtburger is mindössze 26 forintba került. A hamburger, a nagy krumpli és a tejturmix is 25-25 forint volt. A legolcsóbb a kínálatban a presszókávé, a tea és a forró kakaó - ma forró csoki - volt, ezek 12 forintba kerültek.
Vagyis ebből az összegből 208 Big Macre futotta volna, 344 sajtburgerre, és 358 hamburgerre vagy nagy sültkrumplira.
A nyitást után 20 évvel, vagyis 2008-ban egy Big Mac 650 forintba, a nagy sültkrumpli 430 forintba került - az Index szerint. Időközben a hamburger és a sajtburger is drágultak, nyolcszorosára: 200-200 forintra. Azonban 2008-ban az átlagkereset már 198 964 forint volt a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján. Vagyis ebből a pénzből már kijött volna 306 db Big Mac, 462 nagy sültkrumpli, illetve 994 hamburger vagy sajtburger.
Jelenleg az országban 92 McDonald's üzemel (ennek csaknem fele a fővárosban), összesen 124 féle terméket árulnak, viszont az áraik nem egységesek. Találunk Big Macet 860 és 920 forintért is, sajtburgert 250-360 forintig, a hamburger nagyjából 320-330 forint a legtöbb helyen, a nagy krumpli pedig 660 körül van. Mivel a 2020-as évre még nem számolhatunk átlagkeresetet, a 2019-es átlaggal - 367 833 forinttal - számolva 399-427 Big Mac, 1021-1471 sajtburger, kb. 1131 hamburger és 553 nagy sültkrumpli jönne ki belőle:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A grafikonon látható, hogy leginkább a sajtburger ára maradt tartósan alacsonyan, és a hamburger is a nyomában van. Viszont bármely terméket vizsgálva elmondható, hogy az adott évben az átlagekeresetből egyre több mekis ételre futotta.
Ezek a bizonyos termékek alapján számított indexek - tehát hogy az adott évi átlagkeresetből mennyi kenyeret vásárolhattunk volna például - viszont önmagukban nem tudják megmutatni a tapasztalható infláció valós mértékét. Lehetséges, hogy ma az átlagos keresetből kétszer annyi Big Macre futná, mint 1988-ban, ez azonban csak egy szelete a teljes képnek.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Erre már sokan vártak: itt a TikTok új alkalmazása
- Van egy kis probléma az autók elkobzásával a szomszédban
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon