Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
Magyarországon még viszonylag olcsó is a cigi, legalábbis egy gyűjtés szerint 41 országban biztosan drágább dohányozni, mint nálunk. Annak ellenére rengeteget pöfékelnek a magyarok, hogy amúgy 1500 forint körül van egy doboz cigi: 2018-ban például minden egyes állampolgárra 850 szál jutott - és akkor még a szivarról nem is beszéltünk... Az árak pedig csak emelkedni fognak, mivel az EU-s szabályok szerint mindenképp emelni kell a jövedéki adón. Januártól újabb cigiáremelés jön majd.
Összesítették, hogy a világ országaiban mennyibe kerül egy doboz cigaretta: a Numbeo gyűjtéséből kiderült, hogy Magyarország 42. helyen áll a 104 országot magában foglaló drágasági listán, a szakértők kb. 1450 forintos átlagárat számoltak egy dobozra. Európában a középmezőnyhöz tartozunk.
Ha dohányosként sokallod ezt a pénzt cigire, akkor jusson eszedbe, hogy valahol még ennél is többe kerül a mindennapi nikotin: most kiderült, hogy a világon Ausztráliában a legdrágább dohányozni. Itt átszámolva több mint 7600 forintba kerül egyetlen, 20 szálas kiszerelésű cigaretta átlagosan. A második helyen Új-Zéland áll, ahol kb. 6400 forintért lehet venni cigit, a harmadik helyre befutott Írország, ahol átváltva 4800 forintért lehet venni egy doboznyi bűzrudat.
A 104 országot vizsgáló lista legalján Nigéria áll, ahol mindössze 275 forint körül van egy 20-as pakk cigaretta. Kazahsztánban sem sokkal drágább, 350 forint egy doboz cigi, és Vietnámban is csak 360-at kérnek érte.
Kelet-Európában is a középmezőnyben vagyunk: a cseheknél, Szlovákiában (kb. 1244 ft.), Horvátországban és a lengyeleknél is valamivel olcsóbb cigizni, mint itthon, Romániában, Szlovéniában és Ausztriában pedig drágábban adják a cigarettát.
Rengeteget pöfékelnek a magyarok
A legfrissebb adatok szerint 2018-ban mint 8,3 milliárd darab cigaretta fogyott el hazánkban a Központosított Jövedéki Informatikai Rendszer szerint,
Egy évvel korábban 7086,93 millió darab cigit vettek a magyarok, vagyis 17 százalékkal emelkedett a legális forgalom. Szivarból, szivarkából 561,36 millió darab fogyott, míg 2017-ben 520,64 milliót pöfékeltek el, vagyis 7,8 százalékkal nőtt a forgalom.
Ennyit költ itthon egy dohányos
Az 1450 forintos dobozárral számolva a Pénzcentrum most kiszámolta, mennyit pöfékelnek el a magyar dohányosok. A számításhoz három esetet vizsgáltunk: aki napi fél dobozzal szív, aki napi eggyel is elpöfékel, és kiszámoltuk, mennyit költ cigire az a láncdohányos, aki két dobozzal is elszív naponta.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A heti számok szerint, ha valaki napi egy dobozzal szív, annak 10150 forintjába fáj a dohányzás, értelemszerűen a napi fél doboz ennek az összegnek a felére, a kettő pedig a duplájára jön ki. Egy év alatt milliós összeget pöfékelnek el a kemény füstölők.
Durva drágulás van folyamatban
2021-ben vélhetően előrébb fogunk szerepelni a listán: ugyanis vannak uniós adóminimumok, amelyeket 2021-ig be kell vezetnie Magyarországnak. Ennek érdekében szükséges a cigaretta jövedéki adómértékének fokozatos, előre rögzített módon történő emelése, egyidejűleg a fogyasztási dohány adómértékének a cigaretta adómértékéhez történő közelítése, tekintettel a fogyasztási dohány termékhelyettesítő jellegére - áll a kormányzati indoklásban.
A jövedéki adó mértéke a cigarettára:
- a 2020. január 1. és 2020. június 30. közötti időszakban 20 500 forint ezer darabonként és a kiskereskedelmi eladási ár 23 százaléka, de legalább 33 500 forint ezer darabonként,
- a 2020. július 1. és 2020. december 31. közötti időszakban 21 500 forint ezer darabonként és a kiskereskedelmi eladási ár 22,5 százaléka, de legalább 34 500 forint ezer darabonként,
- 2021. január 1-jétől 22 800 forint ezer darabonként és a kiskereskedelmi eladási ár 22 százaléka, de legalább 35 800 forint ezer darabonként.
A jövedéki adó mértéke a finomra vágott fogyasztási dohányra és az egyéb fogyasztási dohányra:
- a 2020. január 1. és 2020. június 30. közötti időszakban 20 100 forint kilogrammonként,
- a 2020. július 1. és 2020. december 31. közötti időszakban 20 700 forint kilogrammonként,
- 2021. január 1-jétől 21 480 forint kilogrammonként.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








