A karácsonyi időszakban a magyar családok bőséges hazai halkínálathoz juthatnak, az árak a tavalyi szinten maradnak.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a főként gyermekkorú fogyasztók védelme érdekében minden évben ellenőrzi a boltok polcairól a cipőkbe, csizmákba kerülő csokoládé figurákat. A tárca akkreditált élelmiszer és vegyipari laboratóriumában idén megvizsgált 22 csokimikulás mindegyike megfelelt az előírásoknak.
Az ellenőrzés elsődleges szempontja az volt, hogy a gyártók betartják-e a Magyar Élelmiszerkönyv csokoládéra, annak összetételére vonatkozó előírásait, amelyek alapján a terméknek kakaót, cukrot és tejszármazékot kell tartalmaznia. A szakemberek megvizsgálták a mosolygós figurák címkéjén közölt tájékoztatás helytállóságát is. A laboratóriumi mérések a csomagoláson feltüntetett zsír- és cukortartalom ellenőrzésére, a kakaóvajtól eltérő idegen zsírok mennyiségének mérésére is kiterjedtek. A tapasztalatok szerint a csokoládékon szereplő információk megfelelőek, egyetlen esetben sem kellett fogyasztóvédelmi hatósági eljárást indítani megtévesztés miatt.
Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte: "Nagyon jó eredménnyel zárult a 3 ét- és 19 tejcsokoládé laborvizsgálata, minden termék megfelelt a címkén feltüntetett értékeknek és az élelmiszerkönyvi követelményeknek. A megnyugtató eredmény az évről-évre megismételt fogyasztóvédelemi ellenőrzéseknek is köszönhető."
Ha jó minőségű mikulást szeretnénk vásárolni, akkor ügyelnünk kell arra, hogy a terméken csokoládé, tejcsokoládé vagy étcsokoládé megnevezés szerepeljen. Érdemes minél magasabb kakaó szárazanyag-tartalmú figurát választanunk, a tejcsokoládék esetén ennek meg kell haladnia a 25, étcsokoládéknál pedig a 35 százalékot, a valós értéket a címkén fel kell tüntetni. A vizsgált csokoládémikulások adatai a szülők, nagyszülők tudatos döntéseinek elősegítése érdekében itt érhetőek el.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








