Az élelmiszerbolti vásárlás során elkerülendő leggyakoribb illetlenségek közé tartozik a bevásárlókocsik parkolóban hagyása,
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) a főként gyermekkorú fogyasztók védelme érdekében minden évben ellenőrzi a boltok polcairól a cipőkbe, csizmákba kerülő csokoládé figurákat. A tárca akkreditált élelmiszer és vegyipari laboratóriumában idén megvizsgált 22 csokimikulás mindegyike megfelelt az előírásoknak.
Az ellenőrzés elsődleges szempontja az volt, hogy a gyártók betartják-e a Magyar Élelmiszerkönyv csokoládéra, annak összetételére vonatkozó előírásait, amelyek alapján a terméknek kakaót, cukrot és tejszármazékot kell tartalmaznia. A szakemberek megvizsgálták a mosolygós figurák címkéjén közölt tájékoztatás helytállóságát is. A laboratóriumi mérések a csomagoláson feltüntetett zsír- és cukortartalom ellenőrzésére, a kakaóvajtól eltérő idegen zsírok mennyiségének mérésére is kiterjedtek. A tapasztalatok szerint a csokoládékon szereplő információk megfelelőek, egyetlen esetben sem kellett fogyasztóvédelmi hatósági eljárást indítani megtévesztés miatt.
Keszthelyi Nikoletta, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára kiemelte: "Nagyon jó eredménnyel zárult a 3 ét- és 19 tejcsokoládé laborvizsgálata, minden termék megfelelt a címkén feltüntetett értékeknek és az élelmiszerkönyvi követelményeknek. A megnyugtató eredmény az évről-évre megismételt fogyasztóvédelemi ellenőrzéseknek is köszönhető."
Ha jó minőségű mikulást szeretnénk vásárolni, akkor ügyelnünk kell arra, hogy a terméken csokoládé, tejcsokoládé vagy étcsokoládé megnevezés szerepeljen. Érdemes minél magasabb kakaó szárazanyag-tartalmú figurát választanunk, a tejcsokoládék esetén ennek meg kell haladnia a 25, étcsokoládéknál pedig a 35 százalékot, a valós értéket a címkén fel kell tüntetni. A vizsgált csokoládémikulások adatai a szülők, nagyszülők tudatos döntéseinek elősegítése érdekében itt érhetőek el.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre
- Elfogadta az új épületenergetikai irányelvet az Európai Parlament és a Tanács - nap hírei
- Az ukrán hírszerzés feje elárulta, mi lehet Kijev célja
- Két hónapja repedten áll az M30-as szikszói szakasza