7 °C Budapest

Ezért költesz annyit a drogériában: mutatjuk a ravasz csapdát

2016. szeptember 22. 14:30

Flancos csomagolás, hiteles arc, rejtélyes "tudományos" zsargon és marketing halandzsa - tudjuk, hogy mindezt azért vetik be a nagy szépségápolási márkák, hogy megvegyük a termékeiket, mégis bedőlünk nekik. Miért és hogyan hatnak ránk a nagy márkák trükkjei?

A hírességek is ezt használják, és Jennifer Aniston is ennek a samponnak köszönheti a gyönyörű haját, London, Párizs és New York női is odavannak a termékért. Életérzés? Elvágyósás? Sóvárgás az elérhetetlen luxus után? Miért hisszük el? És ha nem hisszük el, miért vesszük meg mégis?

Hiába tudjuk, hogy ezek csak marketing fogások, mélyen hátul az agyunkban mégis gyökeret vernek, és mikor a drogéria polcai között keresgéljük a "szuper krémet", vagy a tökéletes sampont, akkor ezek a tudatalattinkból szépen előkúsznak, és befolyásolják, melyik termékért nyúlunk. Közben pedig meggyőzzük magunkat: rendben, hogy egy kicsit drágább, de sokkal jobb minőségű, mint hasonszőrű "no name" társaik - olvasható a Daily Mail riportjában. 

Az egyik nagy márka samponja "intenzíven regenerál". És hogy ebben biztos lehessen a vásárló, a termék csomagolásán ötször olvasható a "javítja" szó. Ennyi pont elég ahhoz, hogy elültessék bennünk: ez az a sampon, ami helyre hozza a hajat. 

Nagyon tudományos

Te még nem micellás vízzel tisztítod az arcodat, nem miracle krémet használsz, és a szabadalmazott kördifúzorral ellátott dezodort? Ugyan a vásárlók nagy többségének halvány lila gőze nincs, hogy ezek mit jelentenek, de a nagyon tudományos hangzás miatt mégis elérik a gyártók, hogy hiteles legyen a termék. Ezzel azt sugallják a gyártók, hogy forradalmi kutatásokat végeztek, tehát nagyon értenek hozzá, és megtalálták a csodaszert, hogy mitől lesz tökéletes a megjelenésünk. És hiába vagyunk tisztában ezzel a jelenséggel, szeretünk hinni a csodákban.

Sztárparádé a reklámokban

Korábban több felmérés is készült arról, hogy a sztárok a reklámokban jelenség nem működik. Közben viszont bebizonyosodott, hogy mégis. Ennek az az okta, hogy az emberek bíznak az általuk kedvelt, vagy tisztelt hírességben. Tehát még biztos nézhetjük egy jó ideig a ránctalan, tökéletes bőrű és hajú hollywoodi szépségeket a reklámokban.

Az igazi férfiak

Sziklamászás, veszély helyzetek, de a tökéletes izomzattal megáldott férfi illata még ezek után is szuper - ugyan nem érezzük a tévén keresztül, de biztos így van, mert nagyon dögös modell ölelgeti. Ergó, ha ezt az izzadásgátlót használod, macsó leszel. Szóval még mielőtt az urak kuncogni kezdenek azon, hogy mennyire megvezethetők a nők, eláruljuk, hogy ez a jelenség mindkét nemre igaz.

A csomagolásért is fizetünk

Az olcsó, sajátmárkás termékeken is vannak trükkök, nem csak a vezető szépségipari márkák vezetnek meg. Az egyik legnépszerűbb fogásuk, hogy a termék csomagolása és kinézete a drágább luxustermékek kinézetére hajaz. Tudjuk, hogy nem az van benne, de mégis szívesebben vesszük meg az olcsóbbat, ha ilyen csomagolásban van. Hiszen ránézésre nem is olyan nagy a különbség. És ha már a csomagolásra ennyire adnak, akkor biztos nem lehet rossz a termék sem.

JÓL JÖNNE 1 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 1 millió forintot igényelnél 36 hónapos futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 33 952 forintos törlesztővel az UniCredit Bank nyújtja (THM 14,41 %), de nem sokkal marad el ettől a CIB Bank 33 972 forintos törlesztőt (THM 14,45%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

 

Ha küzdesz se tudod elkerülni

A brit riport szerint nem lehet tökéletesen kivédeni a marketingesek ügyes fogásait, még egy "hidegfejű" józan vásárlónál is esélyes, hogy egy-egy trükk befolyásolja a döntésnél. A cégek próbálják vagy minél közelebb vinni a terméket a vásárlókhoz: "nem a tökéletes emberekre találták ki, tehát ha te sem vagy az, akkor neked szól", vagy a vágyakra próbálnak hatni: "ha te is ilyen szeretnél lenni/ ilyen életre vágysz, ez a termék közelebb visz a céljaid eléréséhez".

Kisebb vagyont herdálnak el a magyarok

Arra, hogy a marketingesek üzenete mennyire éri el a fogyasztókat, a legjobb bizonyítékok a vásárlási mutatók. A magyar nőknek több mint a fele havonta legalább 2500 forintot költenek szépségápolási termékekre, de vannak persze, akik ennek a sokszorosát - derül ki a CD kozmetikai márka és az NRC Piackutató kutatásából. Az árat a válaszadók 86 százaléka jelölte meg fontos vagy nagyon fontos szempontként, az illatot/textúrát 84 százalék, míg a termék összetevőit 65 százalék tartja az egyik kardinális döntési szempontnak a szépségápolási cikkek, kozmetikumok kiválasztásánál.

Érdekesség, hogy a termék csomagolása, kinézete csak a magyar nők 31 százalékának döntését befolyásolja jelentősen - legalábbis saját bevallásuk szerint.

Ennél fontosabb szempontnak számítanak számukra a válaszaik szerint a különböző védjegyek (bio, vegán, állatokon nem tesztelt stb..), illetve maga a márkanév, (46, illetve 49 százalékkal).

A magyar nők döntési szempontjai mellett megvizsgálták azt, hogy mennyit költenek szépségápolási termékekre és kozmetikumokra. A válaszokból kiderült, hogy a többség, 

55 százalék 2500 forintnál többet költ havonta ilyen árucikkekre, havi 5000 forintnál többet a megkérdezettek 15 százaléka, míg 10 ezer forintnál többet 4 százalékuk ad ki tusfürdőre, samponra, dezodorra, krémekre és hasonlókra.

Egy nagyon fontos dolgot viszont ne felejtsünk el: a kutatás során megkérdezték a nőket a szokásaikról, és bár nagyon tudatos vásárlóknak tűnnek, azzal senki nincs tisztában, hogy a választást milyen tudatalatti folyamatok befolyásolják. Lehet, hogy ha a drogériában valaki odalépne egy vásárlóhoz, és a kosárból kiemel egy drágább arckrémet azzal a kérdéssel, hogy miért ezt veszi meg? Azt a választ kapná, hogy: mert megérdemlem.

NEKED AJÁNLJUK
Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 19. kedd
József, Bánk
12. hét
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
A diákok 97% kedvezménnyel, a 27 év alattiak 92% kedvezménnyel regisztrálhatnak! Gyere Te is!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem