Több mint ezer, ismert sportmárkák és külföldi klubcsapatok logójával ellátott hamis terméket találtak a pénzügyőrök egy vállalkozás székhelyén.
A Portfolio Retail Day 2025 konferencia III. szekciójának egyik panelbeszélgetésében az influenszer marketing szerepéről beszélgettek a szakértők. Rákos Márk, a PFR Group talent menedzsere szerint a hitelesség és a megfelelő tematizálás kulcsfontosságú az influenszerekkel való együttműködés során. Varga Noémi, a Penny stratégiai marketing osztályvezetője kiemelte, hogy az értékalapú választás elengedhetetlen, míg Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft. elnök-tulajdonosa szerint hiteles véleményvezérekből hiány van Magyarországon. Érsek Renáta, a Márton és Lányai Pálinkafőzde kereskedelmi vezetője arról beszélt, hogy az alkoholos termékek népszerűsítése influenszerekkel különösen nehéz, és a jogszabályi korlátok is szigorúbbak. A beszélgetésből az is kiderült, hogy az influenszer kampányok költségei jelentősek, egy-egy videó akár több millió forintba is kerülhet.
Az influenszer marketing szerepéről a marketingkommunikációban szólt a Portfolio Retail Day 2025 konferencia III. szekciójának egyik panelbeszélgetése.
Az elmúlt idők tapasztalatairól beszéltek a résztvevők, Rákos Márk, a PFR Group talent menedzsere elmondta, ők 150 influenszerrel dolgoznak együtt, így gyakorlatilag hidat képeznek a cégek és a véleményvezérek között. De számukra, fontos, hogy ne hasznlják el az arcokat, ahogy az is, hogy tematizálják, ki mit reklámozhat: Ne szeressen következő héten már egy teljesen másik üdítőitalt, valamennyire azonosuljon a termékkel.

Csonka Andrással dolgozik együtt a Penny, valamint Farkas Richárd, chéffel is, tudtuk meg Varga Noémitől,a cég stratégiai marketing osztályvezetőjétől. Mint kifejtette, számukra fontos az influenszer kiválasztásánál, milyen értéket képvisel az illető, és kiket akarnak megszólítani általa. Más jellegű az együttműködés Farkas Richárddal, ő egy másik vásárlói csoportot tud megszólítani.

A Pici-kampány hozza az elvárt számokat, maximálisan passzol a vállalat céljaihoz, de a méréssel már nincs olyan egyszerű dolguk, mint az online térben. Számukra fontos volt, hogy a színész passzoljon a márkához. 2022-ben indult az együttműködést az ezt követő időszakban lódult meg az infláció Magyarországon, mindenki azt kommunikálta a versenytársak közül, hogy náluk alacsonyak az árak, ők is, de a Pici névvel előnyre tettek szert
Mint egy trójai faló tört be a piacra Pachert Balázzsal, a Balázs Kicks alapítójával Balogh Levente, a Szentkirályi Ásványvíz Kft elnök-tulajdonosa, akit már régóta foglalkoztatta a kérdés, hogy lehet hitelesen megszólítani a fiatalokat. Szerinte azonban ma Magyarországon hiteles influenszerekből óriási a hiány, Balázs azonban jó választás volt:
vele meg tudtam szólítani azt a korosztályt, akit magamtól nem tudtam volna, ami a saját márkáimnak is jót tett.

A magyar pálinkát népszerűsítené véleményvezérekkel a Márton és Lányai Pálinkafőzde, de mivel alkoholos termékekről van szó, extra nehéz helyzetben vannak. Érsek Renáta, kereskedelmi vezető találkozott olyan jelölttel is, aki meg sem volt hajlandó kóstolni a terméküket, ő azonnal kiesett, ám fontos az illető előélete is, azt is vizsgálják a kiválasztásnál. Emellett az edukáció is fontos nekik, a felelősségteljes alkoholfogyasztás népszerűsítésé.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ezzel Rákos Márk is egyetértett, az alkoholos szektor szerinte sem egyszerű, elképesztően szigorú a szabályozás ezzel kapcsolatban Magyarországon. Ennek ellenére viszont rengeteg megkeresést kapnak alkoholforgalmazóktól, gyártóktól.
Az influenszernek ára van
Persze nagy kérdés, olcsóbb-e ma Magyarországon egy véleményvezérrel reklámozni egy terméket, Balogh Levente szerint például a korábbi nagy előnyük, az olcsóság, lassan elolvad.
Elhangzott, hogy az influenszer árakban Nyugat-Európához képest nagyon le vagyunk maradva, bár sokat tudnak keresni, ugyanakkor látni kell, sokat is dolgoznak a táboruk felépítésén és azon, hogy kreatívok maradjanak. Mint kiderült a beszélgetésből, egy kampánynak nagyjából 80-100 milliós költségei vannak, egy videó elkészítéséért 3-5 millió forintot kérnek a véleményvezérek.
Képek: Portfolio
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








