A 2025-ös karácsonyi szezon egyik legerősebb mozgatórugója a közösségi média, különösen a TikTok.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) által elrendelt országos fogyasztóvédelmi vizsgálaton színes ceruzákat, zsírkrétákat, temperákat, vízfestékeket és tolltartókat ellenőriztek, az 59 ellenőrzött termék közül hat nem felelt meg a követelményeknek - közölte az NFM pénteken.
A közlemény szerint kilenc tolltartóból három az egészségre káros tiltott lágyítószert tartalmazott, a tíz tempera készlet közül kettőben a zöld és kék festékek réztartalma magasabb volt a megengedettnél. A húsz színes ceruza készletből egy termék zöld mintaelemének ólomtartalma haladta csak meg a biztonsági határértéket. Ugyanakkor a szakemberek egyetlen vízfestéknél vagy zsírkrétánál sem találtak problémát.
A közleményben Keszthelyi Nikoletta, a tárca fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkára kifejtette: az iskolaszerek ilyen széleskörű hatósági ellenőrzésére korábban nem volt példa. A minisztérium folyamatosan figyelemmel kíséri ezt termékkört a fogyasztóvédelmi szempontból különösen kiszolgáltatott célcsoport, a gyerekek védelme érdekében.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








