Elcsendesedett a Magyar Termék rendelet körüli vita Brüsszelben − írja a Napi Gazdaság.
Az EU-illetékesek szerint a termék minőségére utaló jelölések összhangban lehetnek az uniós alapelvekkel, az eredetmegjelölés viszont nem, illetve a magyar termék embléma használata alkalmas a piac befolyásolására. A Vidékfejlesztési Minisztérium levelében igyekezett eloszlatni a brüsszeli félelmeket − mondta a lapnak Gyaraky Zoltán, a Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) élelmiszer-feldolgozási főosztályának vezetője. Kifejezetten fogyasztói eligazodást segítő rendszert dolgoztak ki − hangsúlyozta a főosztályvezető −, rendet téve a kaotikus élelmiszer-jelölési gyakorlatban. A jelölés önkéntes, senki számára sem kötelező, így próbáltak megfelelni az uniós elvárásoknak, ez alapján nem egészen érthető, miért kifogásolja a szabályt Brüsszel.
A minisztérium a magyar terméket, mint fogalmat kívánta erősíteni a rendelettel. A fogyasztók részéről erőteljes az igény az itthon gyártott termékek iránt, ezt Gyaraky szerint mind a gyártók, mind a kereskedők igyekeztek marketingcélokra használni; ebből eredt a káosz, ráadásul sokszor előfordult, hogy az eredetjelölés egy-egy terméknél köszönő viszonyban sem volt a valósággal.
A termékrendeletnél figyelembe kellett venni azt is, hogy a magyar feldolgozóipari termékek jelentős részét nem tudják csak itthon gyártani − vagy mert olyan alapanyagokra van hozzájuk szükség, amely nem terem meg ezen az égtájon, vagy mert a gazdasági szerkezet átalakulásával bizonyos szegmensek eltűntek (például a cukoripar). Ezért bontották meg a jelölést három részre: Magyar Termék, Hazai Termék és Hazai Előállítású Termék.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Bemutatták a speciális, hadseregeknek szánt robotkutyát
- Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése
- Megtámadták a Párbeszéd három aláírásgyűjtő standját, feljelentést tettek
- Közel 40 méterrel szárnyalta túl a síugrás világcsúcsát az olimpiai bajnok
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon