Olasz parlamenti jelentés szerint jelentős szerepe van a szervezett bűnözésnek a hamisított, olasz termékként jelölt élelmiszeripari cikkek terjesztésében - tájékoztat a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület.
Az élelmiszeripari termékek hamisításával foglalkozó olasz parlamenti jelentés szerint a helyi maffiának a termeléstől a szállításon át az értékesítésig az ellátási lánc minden szektorában van érdekeltsége. A szakértők megállapításai szerint a szervezett bűnözés bevételeinek mintegy 5,6 százalékát a hamis élelmiszerek terjesztése adja. A hamisítványok értékesítése 12,5 milliárd euró összegű jövedelmet is jelenthet az illegális gyártók és értékesítők számára.
A bizottság az elmúlt 12 hónapban számos vizsgálatot végzett, illetve élelmiszeripari vállalkozást és jogi szakértőt hallgatott meg a jelentés elkészítéséhez. A legnagyobb olasz mezőgazdasági szövetség, a Coldiretti képviselője szerint az olasz termékek minőségét és hírnevét komolyan veszélyezteti, hogy az illegális terjesztők olaszországi termékként forgalmaznak például olyan olívaolajat és sajtokat, amelyek valójában kétes minőségű és importált nyersanyagból készülnek. A szervezet szerint ez a gyakorlat veszélyezteti a legális termelők bevételeit, ráadásul a maffia beépülése az élelmiszerpiacba az árakra is rányomja bélyegét, és az igazi olasz terméket kereső fogyasztókat sokkal magasabb ár megfizetésére kényszeríti.
A parlamenti jelentés szükséges, hogy a nemzeti hatóságok rendszeres képzést kapjanak az élelmiszeripari hamisítás helyzetéről, amely a felderítések hatékonyságát segítené. Emellett fontos lenne, hogy mind a nemzeti, mind a nemzetközi hatósági szervek szorosabban működjenek együtt, és közös erővel szorítsák vissza az illegális élelmiszerek forgalmazását.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon
- Megszólalt a Magyar Posta a kamu csomagokról
- EP-korrupciós botrány: lépett az EP
- Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház