Olasz parlamenti jelentés szerint jelentős szerepe van a szervezett bűnözésnek a hamisított, olasz termékként jelölt élelmiszeripari cikkek terjesztésében - tájékoztat a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület.
Az élelmiszeripari termékek hamisításával foglalkozó olasz parlamenti jelentés szerint a helyi maffiának a termeléstől a szállításon át az értékesítésig az ellátási lánc minden szektorában van érdekeltsége. A szakértők megállapításai szerint a szervezett bűnözés bevételeinek mintegy 5,6 százalékát a hamis élelmiszerek terjesztése adja. A hamisítványok értékesítése 12,5 milliárd euró összegű jövedelmet is jelenthet az illegális gyártók és értékesítők számára.
A bizottság az elmúlt 12 hónapban számos vizsgálatot végzett, illetve élelmiszeripari vállalkozást és jogi szakértőt hallgatott meg a jelentés elkészítéséhez. A legnagyobb olasz mezőgazdasági szövetség, a Coldiretti képviselője szerint az olasz termékek minőségét és hírnevét komolyan veszélyezteti, hogy az illegális terjesztők olaszországi termékként forgalmaznak például olyan olívaolajat és sajtokat, amelyek valójában kétes minőségű és importált nyersanyagból készülnek. A szervezet szerint ez a gyakorlat veszélyezteti a legális termelők bevételeit, ráadásul a maffia beépülése az élelmiszerpiacba az árakra is rányomja bélyegét, és az igazi olasz terméket kereső fogyasztókat sokkal magasabb ár megfizetésére kényszeríti.
A parlamenti jelentés szükséges, hogy a nemzeti hatóságok rendszeres képzést kapjanak az élelmiszeripari hamisítás helyzetéről, amely a felderítések hatékonyságát segítené. Emellett fontos lenne, hogy mind a nemzeti, mind a nemzetközi hatósági szervek szorosabban működjenek együtt, és közös erővel szorítsák vissza az illegális élelmiszerek forgalmazását.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








