Október végén nyílik meg az első magyar kézműves nagykereskedés: a budapesti üzletben leginkább kis cégek, családi vállalkozások hazai termelésű, minőségi élelmiszereit árulják majd. Ismét lesz Kézműves Magyar Ízek Vására is.
Új üzletláncot indítanak Magyarországon a Kézműves Magyar Ízek Vására nevű rendezvény szervezői. Az első bolt október végén nyílik Budapest III. kerületében - tudta meg a Pénzcentrum.hu. A budapesti üzletben elsősorban kis cégek, családi vállalkozások hazai termelésű, minőségi élelmiszereit árulják majd.
Pap Krisztián a Kézműves Magyar Ízek Kft. ügyvezetője korábban arról számolt be, hogy a tervek szerint magyar élelmiszereket árusító boltokat nyitnak
majd Budapesten kívül az összes megyeszékhelyen - a következő üzlet várhatóan Debrecenben indul majd. A tervek között szerepel, hogy elindítják
az internetes kereskedést is, ahol az ország összes részéből és a
határon túli termelőktől érkező termékeket is árusítják.
Akik tudatosan keresik a hazait
Felmérések szerint az elmúlt években mérhetővé vált egy olyan - 10 százaléknál még nem nagyobb - szegmens a magyar társadalomban, amely keresi a hazai termékeket, és bizonyos határokig elfogadja ezek magasabb árát, ha érzékel olyan hozzáadott értéket, amely fontos számára.

A
hozzáadott értékek köre általában a kiemelkedő minőség, az
élelmiszerbiztonság, illetve a hazai gazdaság támogatását, illetve ezek
kombinációit fedi le. A magyar termékekhez lojális fogyasztás nem
elsősorban a jövedelem függvénye, hanem jelentős befolyással bír a nem,
az életkor, illetve a végzettség is.
Jó példa, rossz példa
Az elmúlt években több példát is láthattunk áruházláncok részéről arra, hogy tradicionális magyar termékekkel próbáltak piacra lépni. A kevésbé sikeresek közé tartozik például az idén január végén megszűnt Koppány bolthálózat: a tulajdonos azért döntött a bezárás mellett, mert esélytelennek ítéli a multiláncokkal szemben a hazai termelők élet-halál harcát.
Ugyanakkor a legnagyobb láncok is felismerték, hogy komoly erővel bír, ha tradicionális magyar vagy székely termékeket is felvesznek kínálatukba - még ha csak időszakosan is. Láthattunk ilyet az elmúlt időszakban például az Auchan, a Cora, vagy a Tesco kínálatában is. Ugyanakkor például a Magyar Ízek Háza nevű bolt már másfél éve sikeresen üzemel Budapesten, és más szervezetek - például a Hargita Megyei Agrárkamara- is hasonló profilú üzletekkel szándékoznak piacra lépni.
Ismét Kézműves Magyar Ízek Vására
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
November 18-20. között ismét megrendezik a Kézműves Magyar Ízek Vásárát a budapesti Millenárison. A vásár eddig sosem látott kezdeményezés csúcspontja is lesz: hazánkban először, a szervezők a vásárlókkal együtt kóstolóturné keretében keresik Magyarország kedvenc ízeit.

A novemberi vásáron a már megismert
magyar ízek mellett olyan újdonságokat fedezhetünk fel, mint a
vízibivaly szalámi, a faszenes, tufapincében érlelt sajt, vagy a homoki
fehérszarvasgombás sárgadinnye lekvár. A több mint 100 termelőnek az
első vásárhoz hasonlóan, most sem kell helypénzt fizetnie. A magyar- és
az erdélyi termelők mellett idén újdonságként Felvidékről, Szlovéniából
és a Vajdaságból is várnak kiállítókat.
A szervezők tájékoztatása szerint a februári Vásáron közel 100 millió forint értékben vásárolt magyar ízeket a 15 ezer látogató, a novemberi rendezvényen is hasonló forgalomra számítanak.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








