Az egészségügyi turizmus napjaink egyik fontos jelensége: az elérhetőbb orvosi, főként fogorvosi ellátás miatt sokan érkeznek hazánkba a nyugat-európai országokból. Egy egyszerű foghúzásért persze nem éri meg több országot átutazni, egy protézis vagy több fogpótlás esetén azonban már érdemes lehet kihasználni a fapados légitársaságok ajánlatait.
Egy nemrégiben készült felmérés szerint Európában Nagy-Britannia rendelkezik a legdrágább fogorvosi ellátással. Az árak manapság már olyan magasak, hogy a középosztálybeli családok számára is jelentős terhet jelent a fogorvosi beavatkozások megfizetése, sokan pedig teljesen kiszorulnak ebből az ellátásából.
A rotterdami Erasmus Egyetem kutatói által készített felmérés szerint azon britek, akik Európán belül szeretnék megoldani fogaikkal adódó egészségügyi problémáikat, a legolcsóbban Lengyelországban, illetve hazánkban tehetik meg azt. A fogturizmus erősödésének jelei látszanak a hazai fogászatoknál is.
A nyugati országokban jellemző és a hazai árszínvonal közötti különbség rendkívüli, a kinti árak töredékéért csináltathatnak maguknak itthon fogsort, fogpótlást azok, akik hajlandóak ide utazni, összekötve a hasznosat a kellemessel. Az árkülönbség hátterében egyértelműen a munkabérek eltérése áll, itthon mélyen a nyugati árszínvonal alatt dolgoznak a fogorvosok.

JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az Istitute for Medical Technology Assessment adatai szerint többszörös fogpótláson akár 70 százalékos megtakarítást is elérhet az a brit, aki Magyarországot választja. A megspórolható összegek mértéke ennél kisebb beavatkozásoknál alacsonyabb, a részben szépészeti kezeléseknél pedig "kicsi". Fogfehérítés esetén már csak a Nagy-Britanniában jellemző átlagos költség 35 százaléka takarítható meg.
Bár arányaiban a kisebb kezelések kisebb megtakarítást eredményeznek, még egy fogfehérítés esetében is több tíz ezer forintra rúg az árkülönbözet. Fogpótlás esetében pedig egy kisebb vagyont spórol meg, aki idejében körülnéz, a megspórolható összeg mértéke ugyanis elérheti a félmillió forintot.
Sok magyar kedvence tűnhet el a boltok polcairól: megjelent a tésztatörvény, rengeteg terméket érint
Megjelent a Magyar Közlönyben az agrárminiszter rendelete, amely szigorítja és pontosítja a száraztésztákra vonatkozó minőségi és kategorizálási előírásokat.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








