A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) közzétette 2008-as piacfelügyeleti tervét, amelynek fő elemei közé tartozik a felhasználói jogok érvényesülésének védelme, a hírközlésre vonatkozó jogszabályokban foglaltak, valamint az NHH Tanácsa által előírt kötelezettségek betartásának ellenőrzése.
Piacfelügyeleti terve szerint az NHH 2008-ban nagy súlyt helyez a hírközlési fogyasztói érdekek védelmére, így a terv több kiemelt pontja is ezzel a kérdéskörrel foglalkozik. Kiemelt szerepet kap az egyedi előfizetői szerződések jogszerűségi vizsgálata, miután az idei és az elmúlt évi vizsgálatok alapján bebizonyosodott, hogy a szolgáltatók előfizetői szerződései sokszor jogsértőek, egyéb hiányosságok mellett számos esetben hiányoznak a szolgáltató kötelezettségei.
A hatóság szintén kiemelt feladatként kezeli a hűségszerződéseknek az általános szerződési feltételekben (ÁSZF) való szabályozásának vizsgálatát. Erre a vizsgálatra a helyhez kötött telefon, az internet és műsorterjesztő szolgáltatók számíthatnak, különös tekintettel a kombinált szolgáltatást is tartalmazó szerződésekre. A vizsgálat arra irányul majd, hogy a szolgáltatók az ÁSZF-ben hogyan szabályozzák az előfizetői felmondás lehetőségeit, illetve hogy a szolgáltatók milyen megoldásokat alkalmaznak a lejáró határozott idejű szerződések meghosszabbítása esetén.
Az NHH 2008-ban teljes egészében áttekinti a mobiltelefon-szolgáltatók általános szerződési feltételeit, ezen belül pedig vizsgálja az előfizetői jogok érvényesülésére vonatkozó szolgáltatói szabályozást és a hűségszerződések kezelését. A hatóság számos egyéb vizsgálat mellett 2008-ban ismét felmérést készít a szélessávú internet ellátottságról, vizsgálja az internetszolgáltatók szerződéskötést megelőző műszaki tevékenységét, különösen az 1 Mbit/s-nál magasabb sebességű ADSL-csomagok esetében, valamint ellenőrzi a minőségi mutatókat, például a garantált le- és feltöltési sebesség meglétét.
Az idei évhez hasonlóan az NHH 2008-ban is feldolgozza, és összehasonlítható módon közzéteszi a hírközlési szolgáltatók szolgáltatásminőségi adatait. A hatóság célja az, hogy a hírközlési szolgáltatásokat igénybe vevő felhasználók pontos információk birtokában tudatos döntéseket hozhassanak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Az NHH 2008-as piacfelügyeleti terve elérhető a hatóság honlapján: www.nhh.hu
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








