Egyre több "zeneipari" szakember sorakozik fel az internetes zeneterjesztés jogi és pénzügyi problémáira megoldást ígérő egységes zeneletöltési díj mellett. A havi néhány eurós díjat az internetszolgáltatók szednék be, a pénz még nem tudni, hogyan jutna a kiadókhoz, vagy közvetlenül a szerzőkhöz - írja a Népszabadság.
Az ötletet eredetileg a Nemzetközi Zeneipari Szövetség (IFPI) dániai tagszervezete vetette fel, olyan formában, hogy a jövőben az új internet-előfizetések mellé (némi díj fejében) egy bon is járna, amely bizonyos mennyiségű zene ingyenes és jogszerű letöltésére jogosítaná fel a felhasználót. Az is felmerült, hogy a bon nem letöltésre, hanem csak a zenék meghallgatására szólna.
A bon ötlete beindította a jogdíjmentes zenecserebere ellenszerét régóta keresők fantáziáját. Röviddel az októberi bejelentés után felkerültek az internetre olyan találgatások, hogy nem is zeneutalványt, hanem valamiféle egységes díjat kellene bevezetni, és a "zeneadó" fejében a felhasználók korlátlanul szemezgethetnének az internetes zenekínálatból. Doug Morris, a Universal Music vezetője szerint az lenne a megoldás, ha a zenehallgatás díja beépülne az internet árába.
Peter Jenner, a Pink Floyd menedzsere úgy véli, a felhasználókat leginkább a megfelelő árazással lehetne rávenni, hogy fizessenek a zenéért. Szerinte számonként 5 eurócent (mintegy 8 forint) lenne reális ár egy zeneszámért, a mai, egy euró körüli árak inkább taszítják az internetezőket. A szakember nem támogatja a digitális másolásvédelmet sem, szerinte a vevőnek korlátlan használati jogot kell kapnia a pénzéért.
A havi díj összege három euró vagy két font lenne havonta - ez egyedül Nagy-Britanniában évente 1,2 milliárd fontot hozna, jóval többet, mint amennyit a zeneipar a csúcson, az internet megjelenése előtt kasszírozott.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Volodimir Zelenszkij gyorsítást kért az uniós vezetőktől
- Major Veronika az olimpiai kvótaszerzés után: "Nehéz megszólalni"
- Ez történik, ha a mesterséges intelligenciára bízzák egy romantikus film elkészítését
- Ukrán műholdas tévéket állított le egy orosz támadás, az egyiknél az adást is lecserélték
- Exit poll: a HDZ nyert Horvátországban, de nem tud önállóan kormányt alakítani
- Új német kezdeményezés Ukrajna légvédelmének támogatására