Egyre több "zeneipari" szakember sorakozik fel az internetes zeneterjesztés jogi és pénzügyi problémáira megoldást ígérő egységes zeneletöltési díj mellett. A havi néhány eurós díjat az internetszolgáltatók szednék be, a pénz még nem tudni, hogyan jutna a kiadókhoz, vagy közvetlenül a szerzőkhöz - írja a Népszabadság.
Az ötletet eredetileg a Nemzetközi Zeneipari Szövetség (IFPI) dániai tagszervezete vetette fel, olyan formában, hogy a jövőben az új internet-előfizetések mellé (némi díj fejében) egy bon is járna, amely bizonyos mennyiségű zene ingyenes és jogszerű letöltésére jogosítaná fel a felhasználót. Az is felmerült, hogy a bon nem letöltésre, hanem csak a zenék meghallgatására szólna.
A bon ötlete beindította a jogdíjmentes zenecserebere ellenszerét régóta keresők fantáziáját. Röviddel az októberi bejelentés után felkerültek az internetre olyan találgatások, hogy nem is zeneutalványt, hanem valamiféle egységes díjat kellene bevezetni, és a "zeneadó" fejében a felhasználók korlátlanul szemezgethetnének az internetes zenekínálatból. Doug Morris, a Universal Music vezetője szerint az lenne a megoldás, ha a zenehallgatás díja beépülne az internet árába.
Peter Jenner, a Pink Floyd menedzsere úgy véli, a felhasználókat leginkább a megfelelő árazással lehetne rávenni, hogy fizessenek a zenéért. Szerinte számonként 5 eurócent (mintegy 8 forint) lenne reális ár egy zeneszámért, a mai, egy euró körüli árak inkább taszítják az internetezőket. A szakember nem támogatja a digitális másolásvédelmet sem, szerinte a vevőnek korlátlan használati jogot kell kapnia a pénzéért.
A havi díj összege három euró vagy két font lenne havonta - ez egyedül Nagy-Britanniában évente 1,2 milliárd fontot hozna, jóval többet, mint amennyit a zeneipar a csúcson, az internet megjelenése előtt kasszírozott.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








