Az Arany Alkony Paskál Idősek Otthonai nevű intézményről kiadott egyes tájékoztatásaival az Aranykor Szociális Kht. valamint a Medicatus-SPC Beruházó és Szolgáltató Zrt. megtévesztette a fogyasztókat - állapította meg határozatában a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) Versenytanácsa. A jogsértés csekély piaci hatására tekintettel bírság kiszabására nem került sor.
A két eljárás alá vont vállalkozás az Arany Alkony Paskál idősek otthona népszerűsítése érdekében 2004 és 2006 között több olyan hirdetést tett közzé, amelyek kedvező áron emelt szintű körülményeket, szolgáltatásokat biztosítanak nyugdíjas érdeklődők részére. Egyebek mellett szórólapjaikon és televíziós reklámjaikban azt ígérték, hogy az idősek otthonában gyógyvíz is van. A GVH vizsgálata feltárta, hogy az intézményben eredetileg is csak egy 12 személyes pezsgőfürdőben és 3 darab egyszemélyes kádban lett volna gyógyvíz. 2006 szeptembere előtt azonban még ezeket a szolgáltatásokat sem lehetett igénybe venni, ezt követően pedig csak a 3 darab egyszemélyes gyógyvizes kádfürdőt használhatták az ügyfelek. A medencében és a pezsgőfürdőben továbbra is kezelt csapvíz van. A versenyhatóság szerint ezért jogsértőek azon tájékoztatások, amelyek 2006 szeptembere előtt gyógyvíz igénybevételének lehetőségét ígérték a fogyasztóknak, holott erre csak egy előre pontosan meg nem határozható időponttól lesz mód. Megtévesztőek azok a reklámok is, amelyek olyan látszatot keltettek, mintha a gyógyvíz a ténylegesnél szélesebb körben, így úszómedencében is igénybe vehető lenne.
A GVH jogsértést megállapította ugyan, de bírságot nem szabott ki. A fogyasztók ugyanis utólag tájékozódhattak az Arany Alkony Paskál idősek otthona adottságairól, ráadásul a jogsértő magatartás az intézményben lévő férőhelyekből adódóan korlátozott piaci hatással bírt. Ezen kívül enyhítő körülménynek bizonyult, hogy a két eljárás alá vont sem vitatta egyes reklámjainak elhibázott voltát és még a versenyhatóság döntése előtt változások történtek a tájékoztatási gyakorlatban.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Kötelező győzelemmel szerezhet hétvégén bajnoki címet a Ferencváros
- Ilyés Ferenc ezt tanácsolja a leendő olimpikon kézilabdázóknak
- Drámai képsorok a hajnali ferihegyi úti tragédiáról - videó
- A háború nem döntötte be az orosz turizmust
- Napelemes bejelentést tett a Budapesti Közművek
- A betétdíj farvizén trükkös áremelés közelít