8 °C Budapest

Valóra vált a tévék rémálma! Ki fog ráfizetni?

Pénzcentrum
2007. április 5. 05:30

Hivatalosan is bejelentette a Google, hogy belép a televíziós reklámértékesítési piacra, melyen gyakorlatilag közvetítőként kíván megjelenni, amellett hogy innovatív szolgáltatásaival megkönnyíti a hirdetők dolgát és ezzel együtt megnehezíti a csatornákét.

A Google az USA-ban tevékenykedő EchoStar Communications műholdas szolgáltatóval kötött szerződést, mely mintegy 125 csatornát üzemeltet. A cégnek az Egyesült Államokban 13,1 millió előfizetője van és csatornáinak mindegyikén óránként 2-10 perc reklámidőt értékesít. A jelenleg publikus információk szerint a Google ezen spotok jelentős részének értékesítését átveszi.

A koncepció lényege, hogy a Google pontosan mérhetővé szeretné tenni, hogy egy-egy reklámbejátszást hányan néztek meg. A pontos mérés az előfizetők set-top-boxainak segítségével valósul meg, az adatok így sokkal értékesebbek lehetnek, mint a hagyományos nézettségi, rating számok, melyek az egy percre jutó átlagos nézőszámot ugyan megadják, a reklámblokkok idején történteket azonban az esetek többségében homály fedi. Ehhez hozzátartozik még, hogy számos kisebb csatornát nem is mérik a hagyományos nézettségmérési rendszerben (hazánkban sem), így az ő reklám-nézettségükről abszolút nem lehet semmit tudni...legalábbis eddig nem lehetett!

A Google TV Ads online rendszerében a hirdetők vakon tehetnek ajánlatot egy-egy reklámidő helyre és a vesztes licitálók nem is tudják meg, hogy mennyiért kelt el az adott slot. A hirdetők kiválaszthatják a csatornát és a hirdetési idősávot, de a program segítségével célközönségükre szabott médiatervet is létrehozhatnak néhány gombnyomással.

A tévétársaságok kezdeti rémület után mostanra azt remélik, hogy a hatékonyabb hirdetést drágábban tudják majd értékesíteni, míg a hirdetők remélhetőleg azáltal járhatnak jobban, hogy kevesebb spot-tal érhetik el ugyanazt a hatást.

NEKED AJÁNLJUK
Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem