28 °C Budapest

Valóra vált a tévék rémálma! Ki fog ráfizetni?

Pénzcentrum
2007. április 5. 05:30

Hivatalosan is bejelentette a Google, hogy belép a televíziós reklámértékesítési piacra, melyen gyakorlatilag közvetítőként kíván megjelenni, amellett hogy innovatív szolgáltatásaival megkönnyíti a hirdetők dolgát és ezzel együtt megnehezíti a csatornákét.

A Google az USA-ban tevékenykedő EchoStar Communications műholdas szolgáltatóval kötött szerződést, mely mintegy 125 csatornát üzemeltet. A cégnek az Egyesült Államokban 13,1 millió előfizetője van és csatornáinak mindegyikén óránként 2-10 perc reklámidőt értékesít. A jelenleg publikus információk szerint a Google ezen spotok jelentős részének értékesítését átveszi.

A koncepció lényege, hogy a Google pontosan mérhetővé szeretné tenni, hogy egy-egy reklámbejátszást hányan néztek meg. A pontos mérés az előfizetők set-top-boxainak segítségével valósul meg, az adatok így sokkal értékesebbek lehetnek, mint a hagyományos nézettségi, rating számok, melyek az egy percre jutó átlagos nézőszámot ugyan megadják, a reklámblokkok idején történteket azonban az esetek többségében homály fedi. Ehhez hozzátartozik még, hogy számos kisebb csatornát nem is mérik a hagyományos nézettségmérési rendszerben (hazánkban sem), így az ő reklám-nézettségükről abszolút nem lehet semmit tudni...legalábbis eddig nem lehetett!

A Google TV Ads online rendszerében a hirdetők vakon tehetnek ajánlatot egy-egy reklámidő helyre és a vesztes licitálók nem is tudják meg, hogy mennyiért kelt el az adott slot. A hirdetők kiválaszthatják a csatornát és a hirdetési idősávot, de a program segítségével célközönségükre szabott médiatervet is létrehozhatnak néhány gombnyomással.

A tévétársaságok kezdeti rémület után mostanra azt remélik, hogy a hatékonyabb hirdetést drágábban tudják majd értékesíteni, míg a hirdetők remélhetőleg azáltal járhatnak jobban, hogy kevesebb spot-tal érhetik el ugyanazt a hatást.

NEKED AJÁNLJUK
NAPTÁR
Tovább
2021. május 11. kedd
Ferenc
19. hét
Május 11.
Miskolc napja
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
HR Revolution 2021
Vörös riadó! Újabb fronton nyílhat harc a hazai munkahelyeken. Hogyan tovább?
EZT OLVASTAD MÁR?