Biztosnak látszik, hogy januártól a tranzitúttá minősített főútvonalakat a kamionok (7.5 tonnát meghaladó tehergépkocsiknál) kizárólag autópálya-matricával használhatnák, azaz az sztrádákon kívüli díjasítás már az elektronikus útdíjrendszer (ED) kiépítése előtt megvalósul - írja a Népszabadság. A tervek szerint a kamionok 2007 januárjától csak akkor használhatják a várhatóan TIR jelzésű utakat,
ha megvásárolják az autópályákon kötelező matricákat. A több mint 50 fizetős útvonal listája már összeállt. A matricát felváltó, használatarányos fizetést elősegítő elektronikus útdíjrendszer (ED) bevezetése 2008-2009 körül válhat realitássá.
A lap beszámolója szerint Kóka János gazdasági miniszter a négy éve húzódó ED-projektet szeptember 1-jétől új miniszteri biztosra, Kovács László bízza (ő korábban az informatikai tárca közhálóprojektjének vezetője, a Malév informatikai igazgatója volt). Fontos, hogy a tárca a korábbi tervekkel ellentétben már nem éri be az autópályák elektronikus díjrendszerbe kapcsolásával, hanem az ED infrastruktúrájának valamennyi gyorsforgalmi úton és a hazánkon áthaladó kamionok által használt összes útvonalon ki kell majd épülnie. A szakaszok kiválasztásához valószínűleg forgalmi adatokat használnának fel. Mindez az eredetileg tervezett 1000-1200 km-rel szemben akár 3-4 ezer km-nyi úton is szükségessé teszi az infrastuktúra kiépítését, ami az átadás későbbre tolódásával járhat.
A tranzitútvonalak díjasítása a gyakran lakott területen is átvezető főutak tehergépkocsi-forgalmát csökkenti, az autópályákét növeli majd. Fontos, hogy a használatarányos díjak előreláthatólag a 7.5 tonnát meghaladó tömegű tehergépkocsiknál - tehát elsősorban a nemzetközi fuvarozásban részt vevő kamionoknál - váltják majd fel a jelenlegi matricákat. A kisebb teherautók és a személygépkocsik egy ideig még a címkés rendszert használhatják. Az átállás pontos menetrendjéről azonban nincs döntés. Az ED 2007 közepére beharangozott indulásától mintegy harmincmilliárd forintnyi féléves díjbevétellel számolt korábban a gazdasági tárca.
Nagyon fájni fog, ha egyszer ki kell józanodni az árrésstopból: érik a katasztrófa a hazai boltokban
Nagy Ádám, a Nádudvari Élelmiszer ügyvezetője szerint az árrésstop miatt elmaradtak az indokolt áremelések, miközben a költségek érdemben nőttek.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








