Biztosnak látszik, hogy januártól a tranzitúttá minősített főútvonalakat a kamionok (7.5 tonnát meghaladó tehergépkocsiknál) kizárólag autópálya-matricával használhatnák, azaz az sztrádákon kívüli díjasítás már az elektronikus útdíjrendszer (ED) kiépítése előtt megvalósul - írja a Népszabadság. A tervek szerint a kamionok 2007 januárjától csak akkor használhatják a várhatóan TIR jelzésű utakat,
ha megvásárolják az autópályákon kötelező matricákat. A több mint 50 fizetős útvonal listája már összeállt. A matricát felváltó, használatarányos fizetést elősegítő elektronikus útdíjrendszer (ED) bevezetése 2008-2009 körül válhat realitássá.
A lap beszámolója szerint Kóka János gazdasági miniszter a négy éve húzódó ED-projektet szeptember 1-jétől új miniszteri biztosra, Kovács László bízza (ő korábban az informatikai tárca közhálóprojektjének vezetője, a Malév informatikai igazgatója volt). Fontos, hogy a tárca a korábbi tervekkel ellentétben már nem éri be az autópályák elektronikus díjrendszerbe kapcsolásával, hanem az ED infrastruktúrájának valamennyi gyorsforgalmi úton és a hazánkon áthaladó kamionok által használt összes útvonalon ki kell majd épülnie. A szakaszok kiválasztásához valószínűleg forgalmi adatokat használnának fel. Mindez az eredetileg tervezett 1000-1200 km-rel szemben akár 3-4 ezer km-nyi úton is szükségessé teszi az infrastuktúra kiépítését, ami az átadás későbbre tolódásával járhat.
A tranzitútvonalak díjasítása a gyakran lakott területen is átvezető főutak tehergépkocsi-forgalmát csökkenti, az autópályákét növeli majd. Fontos, hogy a használatarányos díjak előreláthatólag a 7.5 tonnát meghaladó tömegű tehergépkocsiknál - tehát elsősorban a nemzetközi fuvarozásban részt vevő kamionoknál - váltják majd fel a jelenlegi matricákat. A kisebb teherautók és a személygépkocsik egy ideig még a címkés rendszert használhatják. Az átállás pontos menetrendjéről azonban nincs döntés. Az ED 2007 közepére beharangozott indulásától mintegy harmincmilliárd forintnyi féléves díjbevétellel számolt korábban a gazdasági tárca.
A pelenkagyártó csecsemőkről felnőttekre vált át: ide vezetett a drasztikusan kevés gyerek születése
Japán gyorsan öregedő társadalma és csökkenő születésszáma miatt, bejelentette egy pelenkagyár, hogy felfüggeszti a csecsemőpelenka-gyártását és a felnőtteknek szánt pelenkák piacára koncentrál.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így választjuk ki a legjobb személyi kölcsönt
A Pénzcentrum és az MBH Bank kutatása a hazai személyi kölcsönök igényléséről.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- Ukrán erőműveket támadtak az oroszok, miközben Lavrov a biztonsági garanciákról beszélt
- Fábián László: nem elérhetetlen cél a kétszáz fős magyar csapat a párizsi olimpián
- Félhavi eső szakadt több hazai térségre
- Áprilistól nem vizsgálják, sért-e szankciót Észak-Korea
- Bondár a nyolcaddöntőig jutott Mexikóban
- Ha valamire, hát az eladásokra nem panaszkodhat a Volkswagen