Biztosnak látszik, hogy januártól a tranzitúttá minősített főútvonalakat a kamionok (7.5 tonnát meghaladó tehergépkocsiknál) kizárólag autópálya-matricával használhatnák, azaz az sztrádákon kívüli díjasítás már az elektronikus útdíjrendszer (ED) kiépítése előtt megvalósul - írja a Népszabadság. A tervek szerint a kamionok 2007 januárjától csak akkor használhatják a várhatóan TIR jelzésű utakat,
ha megvásárolják az autópályákon kötelező matricákat. A több mint 50 fizetős útvonal listája már összeállt. A matricát felváltó, használatarányos fizetést elősegítő elektronikus útdíjrendszer (ED) bevezetése 2008-2009 körül válhat realitássá.
A lap beszámolója szerint Kóka János gazdasági miniszter a négy éve húzódó ED-projektet szeptember 1-jétől új miniszteri biztosra, Kovács László bízza (ő korábban az informatikai tárca közhálóprojektjének vezetője, a Malév informatikai igazgatója volt). Fontos, hogy a tárca a korábbi tervekkel ellentétben már nem éri be az autópályák elektronikus díjrendszerbe kapcsolásával, hanem az ED infrastruktúrájának valamennyi gyorsforgalmi úton és a hazánkon áthaladó kamionok által használt összes útvonalon ki kell majd épülnie. A szakaszok kiválasztásához valószínűleg forgalmi adatokat használnának fel. Mindez az eredetileg tervezett 1000-1200 km-rel szemben akár 3-4 ezer km-nyi úton is szükségessé teszi az infrastuktúra kiépítését, ami az átadás későbbre tolódásával járhat.
A tranzitútvonalak díjasítása a gyakran lakott területen is átvezető főutak tehergépkocsi-forgalmát csökkenti, az autópályákét növeli majd. Fontos, hogy a használatarányos díjak előreláthatólag a 7.5 tonnát meghaladó tömegű tehergépkocsiknál - tehát elsősorban a nemzetközi fuvarozásban részt vevő kamionoknál - váltják majd fel a jelenlegi matricákat. A kisebb teherautók és a személygépkocsik egy ideig még a címkés rendszert használhatják. Az átállás pontos menetrendjéről azonban nincs döntés. Az ED 2007 közepére beharangozott indulásától mintegy harmincmilliárd forintnyi féléves díjbevétellel számolt korábban a gazdasági tárca.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Másokért tenni? A Lidl-nél igazán megéri!
A diszkontlánc ünnepi összefogásra hívja vásárlóit, hogy három partnerszervezetével összefogva támogassa a hátrányos helyzetű gyermekek karácsonyát.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
4,8 százalékos kamatot biztosít a Gránit Bank új prémium bankszámlája (x)
A napi kamatjóváírás miatt az EBKM 4,92 százalék.
-
3,5%-os kamatozású hitellel segíti a tudatos otthontervezést a Fundamenta megújult lakásszámlája (THM: 5,04–5,31%) (x)
Frissítette egyik legnépszerűbb termékét, az Otthontervező Lakásszámlát a Fundamenta, azzal a céllal, hogy még inkább megkönnyítse ügyfelei számára lakáscéljaik elérését.
-
A stílus maga az ember - már karkötővel és gyűrűvel is fizethetnek a Gránit Bank ügyfelei (x)
A Gránit Bank most azon ügyfeleinek, akiknek az ajánlására két további ügyfél számlát nyit a banknál december 19-ig, díjmentesen biztosít digitális fizetésre alkalmas karkötőt.








