Számos munkaadó álláshirdetésében a szokásos önéletrajz mellett motivációs levelet is kér a jelentkezőktől, mellyel gyakran szinte megoldhatatlan feladat elé állítja a pályázók többségét. A Next Consulting partnerével, Mező Andrea HR tanácsadóval folytatott beszélgetésünk rávilágít arra, hogy egy jól megírt motivációs levél igen hasznos eszköze lehet a meggyőzésnek. Lássuk, hogyan álljunk neki!
Fontos, hogy a motivációs levél egy oldalnál ne legyen hosszabb, ebbe a terjedelmbe azonban okosan kell belefoglalni a mondandónkat, úgy hogy az meggyőző legyen.
A levélnek alapvetően világosnak és átláthatónak, jól tagoltnak kell lennie. Az első szakasz a rövid bemutatkozás, melyet a hátterünk ismertetése követ. Alapvetően itt kell felvázolni, hogy mit csináltunk eddig, milyen eredményeket értünk el (ha lehet a konkrétumok szintjén) és miért pályázunk. (Természetesen azt is le kell írni, hogy pontosan milyen pozíciót pályázunk meg.)
Eddigi tapasztalataink alapján ki kell emelnünk az erősségeinket, különösen ha már több helyen dolgoztunk és számszerűen is alá tudjuk támasztani őket (pl.: értékesítőként a forgalom alakulásával).
Ezen részekkel megerősíthetjük az önéletrajzban már leírtakat, valamint erre ráépíthetjük, hogy a fenti képességek és eredmények miatt úgy érezzük, hogy alkalmasak lennénk a megpályázott pozíció betöltésére.
Nem árt, ha egységes, tagolt formájú levelet adunk le, melyben a fontosabb részeket kiemeléssel tesszük hangsúlyossá.
Az egész motivációs levélnek tehát az a lényege, hogy a ránk jellemző tulajdonságok és eredményeink segítségével meggyőzzük az olvasót, hogy az ideális jelentkező nem is lehet más.
Mindez természetesen semmire nem elég, amennyiben nem adjuk meg elérhetőségeinket a levél végén. (Nem baj, ha ezek az adatok az önéletrajzban is szerepelnek.) Érdemes leírni azt is, hogy milyen időszakban vagyunk elérhetők és hogy melyik kommunikációs csatornát preferáljuk, az ugyanis problémát szokott okozni, ha kétszer, háromszor nem tudják elérni a jelentkezőt.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Több előadásától is elbúcsúzik a Vígszínház
- Gyászol a filmvilág, elhunyt András Ferenc
- Hét börtönőr állt bíróság elé, egy rab bántalmazásával vádolják őket
- Hernádi Zsolt: aggódva figyeljük az állami beavatkozások hatását
- Donald Tusk: május 10-én átalaktjuk a varsói kormányt
- Moszkva: a kranogorszki merényletet több ország polgárai szervezték