10 °C Budapest
Epsom London UK, március21 2021, Starbucks Coffee Shop Branding Logo emberek nélkül

Stratégiát vált az amerikai óriás kávévállalt: így próbálja visszatornázni a számokat a Starbucks

2025. február 6. 16:44

A Starbucks újra bevezeti azt a gyakorlatot, hogy a baristák személyes üzeneteket írjanak a vásárlók elviteles kávéspoharaira. Ez a lépés Brian Niccol új vezérigazgató "Vissza a Starbuckshoz" stratégiájának, amelynek célja a globális kávézólánc humanizálása és újrapozícionálása. A vállalat ezzel szeretné visszaállítani a kávézó jellegét, szemben a puszta kávéátvételi ponttal- számol be a CNN.

Niccol, aki szeptemberben vette át a Starbucks irányítását, egy interjúban kifejtette, hogy a vállalat túlságosan a mobilrendelésekre összpontosított az utóbbi időben. "Ez sokat kivett a márka lelkéből" - fogalmazott a vezérigazgató. A változtatás nem véletlen, hiszen a Starbucks eladásai négy egymást követő negyedévben csökkentek.

Az új irányelv szerint az alkalmazottaknak egyszerű, személyre szabott üzeneteket kell írniuk a poharakra. Ezek lehetnek megerősítések, jókívánságok, vagy akár egy "helló újra" a törzsvendégeknek. A vállalat egy új reklámfilmmel is népszerűsíti a kezdeményezést. A Starbucks korábban is kísérletezett hasonló kampányokkal. Például a "Race Together" (Együtt a faji egyenlőtlenségekről) kezdeményezés során társadalmi üzeneteket írtak a poharakra, hogy párbeszédet indítsanak a faji egyenlőtlenségekről. Ezt a kampányt azonban kritikák érték, és végül leállították.

A Covid-19 világjárvány kezdetén a Starbucks felfüggesztette a poharakra írás gyakorlatát, és azóta sem vezette vissza. Niccol és a vállalat vezetői azonban úgy vélik, hogy a kézzel írt üzenetek fontos részei az ügyfélkiszolgálásnak. A vállalat egyéb változtatásokat is bevezetett, például visszahozta a tejjel és cukorral ellátott ételízesítő állomásokat, valamint a kerámia bögrékben felszolgált ingyenes utántöltést a helyben fogyasztó vendégeknek.

Sok olyan egyszerű dolog van, ami nagyban hozzájárul ahhoz, hogy azt mondjuk, ez egy közösségi hely

- nyilatkozta Niccol egy októberi eredménybeszámolóban. A vezérigazgató szerint az alkalmazottak visszajelzései pozitívak voltak a csészékre írt feliratokkal kapcsolatban. Ugyanakkor néhány Starbucks barista a CNN-nek elmondta, hogy az üzenetek írása minden pohárra lelassítja a munkát, és "erőltetett" módja a vásárlókkal való kapcsolatépítésnek. Egyesek szerint a vásárlók félreértelmezhetik az üzeneteket, és flörtölési kísérletként foghatják fel azokat.

LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!

A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 616 989 forintot 20 éves futamidőre már 6,26 százalékos THM-el,  havi 141 676 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,78% a THM, míg a MagNet Banknál 6,88%; az Erste Banknál 6,89%, a  Raiffeisen Banknál 7,00%, a K&H Banknál pedig 7,28%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)

Amanda Rivera, a Starbucks egyik atlantai dolgozója és a Starbucks Workers United szakszervezeti csoport vezetője szerint: "A dolgozók számára ez egyszerűen túl sok ahhoz, hogy a tőlünk elvárt dolgok számát még növelni kell. Őszintébb lenne, ha nem tűnne úgy, hogy 10 másik csésze elkészítése miatt vagyok halálra stresszelve".

A Starbucks közölte, hogy plusz órákat ad a dolgozóknak, hogy alkalmazkodni tudjanak az új feladathoz. A vállalat szerint ez alacsonyabb fluktuációt is eredményezhet. Az alkalmazottak igyekeznek elkerülni minden olyan üzenetet, amely félreérthető lehet. Egy névtelenséget kérő dolgozó elmondta: "A Valentin-nap közeledtével figyelmeztetem az embereket, hogy legyenek óvatosak a szívekkel".

Címlapkép: Getty Images

Jelentem Mégsem
0 HOZZÁSZÓLÁS
Csak bejelentkezett felhasználó szólhat hozzá. Belépés itt!
Még nincsenek hozzászólások. Legyél te az első!
NEKED AJÁNLJUK
Temérdek magyar él óriási tévhitben: azt hiszik, olcsón vásárolnak, pedig így sokkal jobban megérné

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.

Megelégelték a fővárost, a Mátrába költöztek: lesajnált csodakertet próbál megmenteni a fiatal pár

Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?

Három kiló ruháért másik három kilót kapsz - így forgasd fel a ruhatáradat! (x)

Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.

NAPTÁR
Tovább
2025. március 16. vasárnap
Henrietta
11. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
Green Transition & ESG 2025
A Green Transition & ESG egy gyakorlatorientált konferencia
AI in Business 2025
Az AI-boom még nemhogy nem csengett le, hanem még csak most jön a java
Biztosítás 2025
A magyar biztosítási piac újabb kihívásokkal és lehetőségekkel néz szembe 2025-ben
EZT OLVASTAD MÁR?
Agrárszektor  |  2024. december 9. 10:33