A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
A startup szcéna az elmúlt években folyamatos és intenzív növekedésen ment keresztül, ahol évente több száz vállalkozás próbálja megvalósítani az ötleteit. Hozzájuk szól a Brancs közösségi piactere, amely egy kiemelkedően sikeres első év után olyan befektetők támogatásával indított tőkebevonási kampányt a további növekedéshez, mint Verő Barbara, Csillag Péter és Szakacsits Szabolcs.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak, ami kifejezett céljuk is volt az induláskor. Évente több száz megvalósításra váró ötlettel állnak elő a vállalkozók a magyar piacon, de ezek sok esetben nem jutnak el a megvalósítási fázisig. Ennek több oka is lehet, de többnyire az indulótőke hiánya vagy az ötlet megfelelő kidolgozottsága jelenti a problémát.
A Brancs közösségi piactér 2022-ben kezdte meg működését azzal a misszióval, hogy ne csak részese, hanem formálója is legyen a startup világnak. A bő fél éves fennállása alatt már több, mint 10 sikeres kampányt tudhat a háta mögött, amik többsége azóta sikeres vállalkozásként vagy termékként van jelen a piacon. Az induláshoz pedig sok esetben a Brancson indított kampány hozta meg a kezdőtőkét és az első vásárlókat.
A legsikeresebb Brancs kampány Kiri Hunor nevéhez és a Refilamerhez fűzödik. Ötletük a sikeres Brancs kampány óta nagy utat járt be, de a Brancs platformja adta meg a kezdőlökést. “Nem tudtunk volna továbblépni a vállalkozók “Halál-völgyén” a Brancs nélkül, de ez segített bebizonytani, hogy igény van a termékre és amellett, hogy megszereztük az első vásárlóinkat, több angyalbefektető is meglátta azóta a termékben a lehetőséget.” – mesélte el Hunor, a Refilamer alkotója.
A magyar Kickstarternek is becézett Brancs közösségi piactér 2022 első felében kezdte meg működését és gyorsan a figyelem középpontjába került sikeres kampányainak köszönhetően. Ugyanez az érdeklődés jellemzi a Tőkeportállal közösen indított tőkebevonási kampányukat is, ahol az első, kizárólag előre regisztrált, hitelesített befektetőknek szóló zárt szakaszban már több mint 250 befektető jelezte befektetési szándékát. A kampányuk célja, hogy még több hazai vállalkozást és ötletgazdát segíthessenek a sikerre vezető úton és a befektetőkkel skálázni tudják a tevékenységüket, illetve a nemzetközi színtérre is elvihessék a legjobb projekteket.
A Brancs befektetői kampánya mellé három, a hazai startup világban már ismert és nagyon aktív befektető is beállt. Verő Barbara, Csillag Péter és Szakacsits Szabolcs a három vezető befektetője a kampánynak, akik nem csak befektetésükkel, hanem tudásukkal és kapcsolati tőkéjűkkel is azon vannak, hogy sikeres legyen a kampány. Csillag Péter is részt vett a január 31-én tartott Befektetői Találkozón és megosztotta a gondolatait a piacról és a Brancsról.
A Brancs koncepciója egy nagyon fontos eleme az ökoszisztémának, hiszen a Refilamer példáján keresztül is látjuk, hogy vannak olyan startupok, amik esetében a belépési küszöb magasabb, mint egyéb vállalkozások esetében, illetve az indulótőkét nem vagy csak nehezen tudják összeszedni. A Brancs egy nagyon jó terep, hogy a Friends&Family nélkül induló cégek betömjék ezt a lyukat.
A kampány újabb szakasza 2023. Február 10-én indult, ahol már előregisztráció nélkül bárki be tud fektetni a Brancsba.
Címlapkép: Brancs
(x)
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Másként látja Alekszej Navalnij halálát az amerikai hírszerzés
- Gázolt a vonat Kecskemétnél, késésekre kell számítani a szegedi vonalon
- Sulyok Tamás: kiváló borászok nélkül nem születnének minőségi borok
- Változatlan hitelminősítés, új kínai autógyár - a nap hírei
- Új videón a Hamász magyar túsza
- Itt a hét öt száma