A fiatal vállalkozók helyzete nem könnyű, mert a számos materiális ás piaci kihívás mellett sokkal nagyobb hangsúlyban vannak a pszichológiai jellegűek.
A startup szcéna az elmúlt években folyamatos és intenzív növekedésen ment keresztül, ahol évente több száz vállalkozás próbálja megvalósítani az ötleteit. Hozzájuk szól a Brancs közösségi piactere, amely egy kiemelkedően sikeres első év után olyan befektetők támogatásával indított tőkebevonási kampányt a további növekedéshez, mint Verő Barbara, Csillag Péter és Szakacsits Szabolcs.
A Brancs a hazai piacon egyedi koncepciójával és célközönségével gyakorlatilag indulása óta aktív résztvevője a startup világnak, ami kifejezett céljuk is volt az induláskor. Évente több száz megvalósításra váró ötlettel állnak elő a vállalkozók a magyar piacon, de ezek sok esetben nem jutnak el a megvalósítási fázisig. Ennek több oka is lehet, de többnyire az indulótőke hiánya vagy az ötlet megfelelő kidolgozottsága jelenti a problémát.
A Brancs közösségi piactér 2022-ben kezdte meg működését azzal a misszióval, hogy ne csak részese, hanem formálója is legyen a startup világnak. A bő fél éves fennállása alatt már több, mint 10 sikeres kampányt tudhat a háta mögött, amik többsége azóta sikeres vállalkozásként vagy termékként van jelen a piacon. Az induláshoz pedig sok esetben a Brancson indított kampány hozta meg a kezdőtőkét és az első vásárlókat.
A legsikeresebb Brancs kampány Kiri Hunor nevéhez és a Refilamerhez fűzödik. Ötletük a sikeres Brancs kampány óta nagy utat járt be, de a Brancs platformja adta meg a kezdőlökést. “Nem tudtunk volna továbblépni a vállalkozók “Halál-völgyén” a Brancs nélkül, de ez segített bebizonytani, hogy igény van a termékre és amellett, hogy megszereztük az első vásárlóinkat, több angyalbefektető is meglátta azóta a termékben a lehetőséget.” – mesélte el Hunor, a Refilamer alkotója.
A magyar Kickstarternek is becézett Brancs közösségi piactér 2022 első felében kezdte meg működését és gyorsan a figyelem középpontjába került sikeres kampányainak köszönhetően. Ugyanez az érdeklődés jellemzi a Tőkeportállal közösen indított tőkebevonási kampányukat is, ahol az első, kizárólag előre regisztrált, hitelesített befektetőknek szóló zárt szakaszban már több mint 250 befektető jelezte befektetési szándékát. A kampányuk célja, hogy még több hazai vállalkozást és ötletgazdát segíthessenek a sikerre vezető úton és a befektetőkkel skálázni tudják a tevékenységüket, illetve a nemzetközi színtérre is elvihessék a legjobb projekteket.
A Brancs befektetői kampánya mellé három, a hazai startup világban már ismert és nagyon aktív befektető is beállt. Verő Barbara, Csillag Péter és Szakacsits Szabolcs a három vezető befektetője a kampánynak, akik nem csak befektetésükkel, hanem tudásukkal és kapcsolati tőkéjűkkel is azon vannak, hogy sikeres legyen a kampány. Csillag Péter is részt vett a január 31-én tartott Befektetői Találkozón és megosztotta a gondolatait a piacról és a Brancsról.
A Brancs koncepciója egy nagyon fontos eleme az ökoszisztémának, hiszen a Refilamer példáján keresztül is látjuk, hogy vannak olyan startupok, amik esetében a belépési küszöb magasabb, mint egyéb vállalkozások esetében, illetve az indulótőkét nem vagy csak nehezen tudják összeszedni. A Brancs egy nagyon jó terep, hogy a Friends&Family nélkül induló cégek betömjék ezt a lyukat.
A kampány újabb szakasza 2023. Február 10-én indult, ahol már előregisztráció nélkül bárki be tud fektetni a Brancsba.
Címlapkép: Brancs
(x)
Óriási blama a Magyar Postánál: rengeteg magyar adatai szivárogtak ki, bárki szemezgethetett belőlük
Március 28-tól minden magyarországi webshop köteles lesz felajánlani ügyfeleinek a Magyar Postával történő kiszállítás lehetőségét.
Újabb olcsó ruhákkal támadó online bolt törhet be Magyarországra: mit lép erre a Vinted, Shein, H&M?
A ThredUp nevű online áruház az európai tevékenységét amerikai üzleti modelljével összehangolva, a bizományosi bevétel növelésére összpontosít a következő években
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Így vásárolj 50 százalékkal olcsóbban az ALDI-ban: itt az ételpazarlás vége
Az ALDI Magyarország kiterjesztette élelmiszermentési programját.
- Meglepő módszerrel vadásznak a magyar autótolvajok – itt a 2023-as rendőrségi statisztika
- Döntött a kormány, fontos változás jön a nyugdíjak megállapításánál
- Máris kullancsinvázióra figyelmeztetnek – ilyen támadás még sosem volt
- A denevér, a gyalogkakukk és a bosszúálló – elképesztő fejlesztésekre készül az amerikai légierő
- Nagy segítség a letöltésekben az androidosoknak
- Figyelem, már csak egy napjuk maradt a SZÉP-kártyásoknak