Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
Repült a 80 milliós gigacsekk a magyar cégnek: tanácsokat is kaptak a NAV-tól a számla mellé
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az Online Számla rendszer és az áfabevallások adatainak összevetésével fedezett fel egy helytelen adózói gyakorlatot. A vizsgálat megállapításai után az adózó korábbi bevallásait módosítva, könyvelését kijavítva pótlólag 80 millió forintot fizetett be az állami költségvetésbe.
Egy ingatlan-bérbeadással foglalkozó cég helytelen adózási gyakorlatát fedezte fel a revízió egy kiutalás előtti ellenőrzésnél. A társaság 8 millió forintot kért kiutalni, de szemet szúrt az ellenőröknek, hogy adómentes bevétele több százmillió forint.
Az Online Számla rendszer adatai segítségével célzottan indították a vizsgálatot, és gyorsan megállapították, hogy a hiba nem a bérlők számláiból adódik, azok szabályszerűek. Rövidesen arra is fény derült, hogy az adózó mulasztása mögött sorozatos, téves jogszabály-értelmezés és szakszerűtlen könyvviteli gyakorlat áll.
Mivel a vizsgálat során egyértelművé vált az is, hogy mulasztásról és nem szándékos bűncselekményről van szó, ezért a NAV munkatársai az önkéntes jogkövetésre ösztönző tanácsadással segítették az adózót és az érintett könyvelőket. A cég együttműködött a hibák kijavításában, benyújtotta az önellenőrzéseket a nem vizsgált időszakokra, majd befizette a pótlólagosan megállapított adókötelezettséget. Így az állam bevételei összességében több mint 80 millió forinttal növekedtek, és az érintett vállalkozások is szabályszerűen működhetnek.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








