A Digiméter 2020, 2021 és 2022 után immár negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások (kkv-k) digitalizációjának szintjét.
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara 2020-ban reflektorfénybe került a KATA szigorításának felvetésével, valamint az iparűzési adó csökkentésének javaslata miatt, amit - ahogy az várható volt - a Kormány szinte azonnal elfogadott. A GKI Zrt. 2020 decemberében 900, 5 fő feletti vállalkozást tartalmazó reprezentatív felmérést végzett annak érdekében, hogy megtudja a vállalkozások véleményét a 2021. január elsejétől életbe lépő KATA szigorításról, illetve az iparkamarák szolgáltatásainak ismertségéről és használatáról. Valamivel több mint 18 ezer vállalkozás volt önkéntes tagja 2019-ben a kamaráknak, ez az összes aktív vállalkozás alig egy 1 százaléka, de a társas vállalkozásoknak is alig 5 százaléka.
A kamara működését a vállalatok jellemzően (78%) ismerik. Átlag feletti volt a tájékozottság Csongrád (93%), Jász-Nagykun-Szolnok (92%) és Hajdú-Bihar (91%) megyében, ami a helyi területi kamarák munkáját dicséri. Ellenben a megkérdezett vállalkozások mindössze 37%-a került kapcsolatba a kamarával az elmúlt 3 év során. Alig 9% volt azoknak a vállalkozásoknak az aránya, akiknél ez több volt, mint 1-2 alkalom. Jellemzően a nagyobb vállalatok álltak szorosabb kapcsolatban a kamarával. Míg a nagyvállalatok (250 főnél több foglalkoztatott) 22,5%-a került rendszeresen kapcsolatba a kamarával, addig a középvállalatok (50-250 fő foglalkoztatott) csupán 18%-a, a kisvállalatok (10-50 fő foglalkoztatott) 10%-a, a mikro vállalatoknak (10-nél kevesebb fő foglalkoztatott) pedig alig 7%-a.
Vállakozások véleménye arról, mennyire képviseli a kamara az érdekeiket (%)
Leginkább a mikro- és középvállalatok gondolják úgy, hogy a kamara nem képviseli az érdekeiket (68, illetve 62%), és a kisvállalatok többsége (52%-a) szintén így vélekedik. A másik oldalon a nagyvállalatok állnak, többségük (60%-uk) szerint a kamarák az érdekeiknek megfelelően viselkednek. A válaszokból egyúttal az is kiderült, hogy míg a kamara rendszeresen hangoztatja, hogy a vállalkozások érdekeit képviseli, addig a valóságban inkább csak a nagyvállalatok érzékelik ezt.
2021. január 1-ével szigorodott a KATA. Ez azt jelenti, hogy a kisadózó vállalkozások 3 millió forint egy cégtől származó bevétel után 40%-os adót fizetnek. Mindössze a vállalkozások 26% ért egyet a szigorítással. A változást érthető módon leginkább a közép- és nagyvállalatok támogatják (36, illetve 33%), míg legkevésbé mikrovállalatok (18%) és a kisvállalatok (24%). Összeségében a vállalkozások háromnegyede ellenezte a szigorítást! Ez azt jelzi, hogy a kamara a vállalkozások kisebbségét képviselte ebben a kérdésben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Egyetért-e a KATA 2021. január elsejével hatályos szigorításával?
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket
- Ismét emelkedtek a casco-díjak, az ügyfelek is egyre óvatosabbak
- Kizuhant egy kisgyerek egy emeletes ház ablakából Budapesten
- Magyar győzelemmel avatták fel a vadonatúj Alba Arénát
- Nagyobb repülők közlekednek Debrecen és München között
- Még sajátjait sem engedi külföldre utazni a Kreml