A szokatlanul hideg tavaszi időjárás jelentősen megdobta a lakossági gázfogyasztást, áprilisban több mint 23 százalékkal fogyott több földgáz, mint egy évvel korábban.
Az elmaradt fejlesztések miatt egyre nagyobb versenyhátrányba kerülnek a magyar termelők, ezért a hazai zöldség és gyümölcs helyett az olcsó külföldi termékek előnyösebb helyzetben lehetnek - derül ki a Kossuth rádió összefoglalójából.
35 százalékkal növekedtek idén a zöldségtermesztők költségei, ezért többen inkább visszaadják az őstermelői igazolványukat. Sokan csökkentik kertészetük méretét, és akadnak, akik abba is hagyják a munkát.
Román Istvánné és férje 33 éve foglalkozik fóliás zöldségtermesztéssel Kerecsenden. Paradicsomot, paprikát termesztenek. Amióta azonban megjelentek a külföldről behozott olcsó zöldségek, a költségeiket is alig fedezi, amit el tudnak adni. A három fóliasátorból egyet lebontanak, a kert végén mázsaszám rohad a komposztra dobott eladatlan zöldség.
Mindennek emelkedik az ára - a gázé, a vetőmagé, a növényvédő szereké - miközben csak áremelés nélkül vagy a korábbinál is kevesebbért tudják eladni a zöldséget - mondta a rádiónak a termelő, hozzátéve: azért lehet Hollandiából fillérekért behozni a paradicsomot, mert ott "a gáz is fillérekbe kerül", míg idehaza még a lakossági gázárnál is többet fizet, ha valaki így fűti a fóliasátrat. Elkeseredve megjegyezte, az őstermelő még munkanélkülire sem mehet el.
Európában nő a termesztő területek, növényházak nagysága, és a Nyugaton végrehajtott technológiai fejlesztések miatt egyre nagyobb versenyhátrányba kerülnek a magyar termelők. Bécs környékén az összes primőr árut a bécsi fóliások állítják elő, a fejlesztések révén egy 7 hektáros fóliás területen 36 ember dolgozik egész évben. Az Észak-Afrikából érkező árudömpingre egyébként ők is panaszkodnak árlenyomó hatás miatt.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








