Mit fogunk inni? Gyengébb volt a szüret, kevesebb az újbor

Pénzcentrum
2010. október 28. 09:32

Az ország majdnem egész területén lezajlott már a szüret, az újbor mennyisége kevesebb lesz 2,5 millió hektoliternél (a 2009-es termés 3,5 millió volt). Jóllehet a külföldi, elsősorban szlovák és cseh kereskedők szőlőfelvásárlásai jelentősen felverték az árakat, ennek ellenére mégsem örülhettek a magyar borvidék termelői. A mintegy 1 millió hektoliteres elmaradás több okra vezethető vissza - írja a Napi Gazdaság.

Az idén kedvezőtlen volt az időjárás, emiatt nagy terméskieséssel kellett szembenézniük a gazdáknak. Ezen felül a megemelkedett növényvédelmi költségek is rontottak a helyzeten. Pontos termési adatokat majd csak november 30-a után a szüreti jelentésből lehet tudni. Az újborok minőségéről majd a hagyományos Márton napi kóstolás alkalmával mondanak véleményt a szakemberek.

Az Agrármarketin Centrum (AMC) igazgatója, Simon Péter elmondta, hogy marketing kampányokkal szeretnék népszerűsíteni a magyar borokat. Külföldön elsősorban a drága, prémium termékeket, belföldön pedig a jó minőségű, közepes árfekvésű italokat reklámoznák. Emellett megtartják népszerű programjaikat, mint a Fröccskampányt, a Magyar bor mindenkort és a Borszerdát is.

Továbbá már készül egy miniszteri rendelet, amely tervezhetőbbé és kiszámíthatóbbá tenné a pályázati lehetőségeket. Támogatni szeretnék a különféle rendezvényeket, borfesztiválokat és szüreti bálokat a kisebb bortermő vidékeken.

 

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 26. péntek
Ervin
17. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
CSOK Plusz - hírek, tudnivalók
A legfontosabb hírek, elemzések, és a részletszabályok a 2024-től elérhető CSOK Plusz-ról.
Most nem