A Magyar Tudományos Akadémián mutatták be az Avemar filmtablettát. Export-célországainak három év alatti megduplázását várja a gyártó Biropharma Kft. tápszerének filmtablettás változatától.
A cég hagyományos kiszerelésű termékének értékesítéséből tavaly 865 millió forint árbevételt ért el, ebből 220 millió forint volt az export. Az Avemar tápszer a rákkezelések hatékonyságát támogató, úgynevezett kiegészítő terápiák egyike.
A filmtablettás kiszerelés kifejlesztése mintegy 180 millió forintos költségvetésének felét a Gazdaságfejlesztési Operatív Program (GOP) keretében rendelkezésre álló innovációs pályázati forrásból nyerte el a gyártó Biropharma. Az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és hazai költségvetési forrásokból összeálló GOP-ból szerzett támogatásnak immár közel 80 százalékát le is hívta a cég laboratóriumi vizsgálóberendezések beszerzése, és a kutatómunka finanszírozása céljából.
A magyar magánszemélyek tulajdonában álló Biropharma Kft. Kunfehértói üzemében 1986 óta folyik növényi hatóanyagok, gyógytermékek és étrend-kiegészítő készítmények előállítása. Az üzem 1998 óta működik önálló kft-ként. 2001-ben szerezte meg a gyógyszergyártási engedélyt.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








