Ahogy a válság begyűrűzött a cégek könyvelésének rubrikái közé, a menedzserek viharos sebességgel igyekeztek csökkenteni a költségeket ott, ahol lehetett. Az üzleti utak terén kicsit túlzásba is vitték a dolgot.
Az üzleti utak elhagyása rövid távon ugyan megspórolt dollárokat jelent a cégek életében, hosszú távon azonban remek üzletektől eshetnek el a vállalatok. Különösen egy olyan országban, mint az Egyesült Államok, ahol a személyes találkozó a technika vívmányainak ellenére is még mindig különösen fontos az üzleti életben.
Világos, hogy gazdasági recesszió van, ugyanakkor ez nem azt jelenti, hogy 30 százalékkal csökkenteni kéne az üzleti utak költségeit, amikor 5 százalékkal zsugorodott az iparág - idézte az IHS Global Insight egyik szakértőjét a USA Today.
Az IHS becslése szerint az amerikai vállalatok csupán idén 193 milliárd dollárnyi profittól esnek el azért, mert nem költik el üzleti utakra azt az összeget, amit el lehetne és el is kellene költeniük. A becslést 15 különböző ágazat 1998 és 2007 közötti kormányzati és magánadataiból készítették el.
Az Oxford Economics szintén most nyilvánosságra hozott elemzése pedig arra jutott: minden üzleti útra kötött dollár 3,8 dollár profitot és 12,5 dollár extra bevételt termel az Egyesült Államok cégeinél. A kutatók arra jutottak: a vállalatok önmagukat hozzák lehetetlen helyzetbe, ha a nehézségeket rövid távú költségcsökkentésekkel akarják orvosolni.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








