A kormány tervei szerint a természetbeni juttatások esetében az eddig adómentes tételek után meg kellene fizetni a 11 százalékos egészségbiztosítási járulékot és a jövedelemadót is. A változtatások elsősorban az étkezési utalványokat és az üdülési csekket érinthetik, és akár 200 milliárd forintos bevételt is jelenthetnek a költségvetés számára.
"Vannak olyan mentességek és kedvezmények, amelyeket nagyon szerettünk, amelyeket majd nem lesz könnyű megváltoztatni. Biztosan sokat fogunk rajta vitatkozni. Mit csináljunk példának okáért az üdülési csekkel, mit csináljunk a különböző étkezési kedvezményekkel. Végig kell majd menni ezen az úton, meg kell beszélni, hogy mikor és hogyan áll arányban mindaz, amit el szeretnénk érni. És mikor és hogyan áll arányban mindezzel együtt ennek társadalmi vagy egyéb költsége." -mondta hétfőn évindító országgyűlési beszédében Gyurcsány Ferenc miniszterelnök.
Veres János pénzügyminiszter a keddi kormányszóvivői tájékoztatón már konkrétabban fogalmazott: a természetbeni juttatások esetében az eddig adómentes tételek után is járna a 11 százalékos egészségbiztosítási járulék és a jövedelemadó is (a juttatásokat alapesetben most 54 százalékos adó terheli). Az igénybe vehető mérték nem változik, a cél az, hogy az adókat megfizessék utána. A miniszter szerint a cafetéria egyes tételeinél a kedvezmények és a mentességek változtatása 200 milliárd forint bevételt jelent a költségvetés számára.
A tervek szerint a kedvezmények rendszerének megváltoztatásáról legkorábban pénteken, az Országos Érdekegyeztető Tanács ülésén egyeztethet a kormány a munkaadói és a munkavállalói oldal képviselőivel.
Az azonban már most biztosnak tűnik, hogy nem lesz könnyű megváltoztatni a béren kívüli juttatások rendszerét, hiszen a kabinet terve vélhetően az érdekvédelmi szervezetek jelentős ellenállásába ütközik majd.
Ha mégis adóköteles lesz az üdülési csekk, az komoly hátrányt okozhat a hazai idegenforgalomnak. Tavaly több mint 41,7 milliárd forint volt az utalvány forgalma, a csekktulajdonosok száma pedig a 2 millió főt is meghaladta. Ráadásul a Nemzeti Üdülési Szolgálat tájékoztatása szerint az üdülési csekk a válsággal is dacolva, folyamatosan növeli népszerűségét: míg 2008 januárjában 914 millió forint értékben vásároltak csekket, az idei év első hónapjában ez a szám megközelíti az 1,3 milliárd forintot.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Tavaly mintegy 30 milliárd forintért váltották be a szálláshelyeken az utalványt, ami a magyarországi szállodák teljes forgalmának (mintegy 250 milliárd forint) 12 százaléka, a szállodák belföldi forgalmának (mintegy 90 milliárd forint) egyharmada. Ebből következően az üdülési csekkek rendszerének átalakítása komoly veszteséget jelentene a belföldi forgalomból élő szállodák számára, és akár több ezer munkahely megszűnésével is járhat.
Ráadásul az utalvány egyre több helyen -utazási szolgáltatóknál, egészségügyi intézményekben, éttermekben, kulturális szolgáltatásoknál, sportlétesítményekben- is felhasználható, így az esetleges kiesés jóval túlmutathat a szállodák forgalmának csökkenésén.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








