A Napi Gazdaság értesülései szerint múlt szerdán titokban elfogadta a kormány a termékdíj-szabályozás módosítását, annak tartalmáról hivatalosan azonban még semmit nem lehet tudni.
Brüsszel korábban már több ízben felszólította hazánkat, hogy módosítson a jelenlegi szabályokon, a palackos csomagolások esetén az ugyanis diszkriminatív.
A környezetvédelmi tárca késéssel ugyan, de új szabálytervet alkotott, azt azonban piaci elemzők még inkább elfogadhatatlannak tartják, ugyanis tovább növelné a az érintett iparágak környezetvédelmi közterhét.
Az új szabályozás a jelenlegi állapoton annyiban változtat, hogy a 2009-es 12 milliárd forintnyi iparági befizetés helyett 5,3 milliárddal számol, májusra azonban egy teljesen új rendszert dolgozna ki.
A szakmai szervezetek szerint már nem csak a díjtétel nagyságával van probléma, hanem azzal is, hogy az a központi költségvetésbe folyik, így nem is tekinthető zöldadónak, ráadásul a vállalkozásoknak plusz terhet jelent, hogy külön szakembereket foglalkoztassanak az adminisztrációs feladatok elvégzésére.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


