A fogyasztókat megtévesztő állítások jelentek meg a Netrisk Kft. által működtetett honlapokon - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A biztosítási alkusz hirdetéseiben ajándékokat és kedvezményeket ígért ügyfeleinek, ám ezek az ígéretek nem voltak megalapozottak. A jogsértés azonban olyan csekély súlyú volt, hogy a vállalkozás nem kapott bírságot.
Az MKB-csoporthoz tartozó Netrisk Kft. biztosítási alkuszként tevékenykedik. A társaság online biztosítási portált is üzemeltet, amelyen az oda látogató ügyfelek egy díjkalkulátor segítségével hasonlíthatják össze a biztosítók kötelező gépjármű-felelősségbiztosításra, illetve casco-, lakás- és utasbiztosításra vonatkozó ajánlatait. A díjszámítás eredményeinek megtekintését követően a fogyasztó a "megkötöm" link választásával jelezheti szerződéskötési szándékát. A vállalkozás több ún. klón-oldalt üzemeltet (a www.kotelezoajanlat.hu, www.kotelezo-online.hu, www.kotelezo.info.hu), amelyekről szintén a www.netrisk.hu oldal díjkalkulátorához jut el a fogyasztó.A Netrisk 2007. IV. negyedévében és 2008-ban közzétett tájékoztatóiban piacvezető pozíciójára, szolgáltatásának egyedülállóságára vonatkozó állításokat tett, kedvezményeket és ajándékokat ígért ügyfeleinek. A GVH eljárásában azt vizsgálta, hogy ezek az állítások alkalmasak voltak-e a fogyasztók megtévesztésére.
A Netrisk társhonlapjain arról tájékoztatott, hogy minden ügyfél ajándékot kap s lehetősége van arra is, hogy egy új Suzukit nyerjen. Kiderült azonban hogy az állítás nem felelt meg a valóságnak, az ajánlat korábbi időszakra vonatkozott. A társaság egyes, internetes klón-oldalain közzétett hirdetései azt a látszatot keltették, hogy minden biztosító 30 százalékos kedvezményt kínál, ha az ügyfél az Internet segítségével köt biztosítást. Csakhogy kiderült, hogy mindössze egyetlen biztosító kínált ilyen mértékű kedvezményt.
A GVH a piacvezető állítások, a szolgáltatások egyedülállóságáról közzétett kijelentések, valamint a közzétett kutatási eredmények tekintetében ugyanakkor megszüntette az eljárást.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A versenyhatóság végül nem szabott ki bírságot a Netrisk Kft-re, mivel a jogsértés csekély súlyú volt és a társaság ellen korábban nem indult versenyfelügyeleti eljárás. Ráadásul a díjszámítás során a fogyasztók minden esetben az aktuális nyereményjátékról tájékozódhattak és a szerződéskötés során további információkhoz juthattak az online kedvezménnyel kapcsolatban.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








