A változatlan áron számított kiskereskedelmi termékforgalom 2008 áprilisában 1,5 százalékkal maradt el az egy évvel korábbi szinttől a naptárhatástól megtisztított adatok alapján. Az értékesítés volumene azonban az előző hónaphoz képest 0,4 százalékkal emelkedett - derül ki a KSH legfrissebb adataiból.

2008 áprilisában összesen 508 milliárd forint értékű árut forgalmaztak az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő kiskereskedelemben. Az idei év első négy hónapjában az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számított forgalma 1,8 százalékkal, áprilisban pedig csupán kis mértékben 0,1 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakától.
Az értékesítések jelentős részét (91%-át) lebonyolító vegyes termékkörű üzletek (hiper-, szupermarketek, vegyesboltok) forgalma, valamint az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzletek eladásai 0,1 %-kal estek vissza. Áprilisban a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint az élelmiszer- élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalmának volumene 0,8%-kal nőtt a márciusi szinthez képest.

Az első négy hónap során a nem-élelmiszer kiskereskedelem változatlan áras forgalma 3,3 százalékkal, áprilisban 2,6 százalékkal mérséklődött 2007 azonos időszakához képest. Áprilisban a vegyes-, és a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletek értékesítésének volumene meghaladta az előző év azonos hónapjának szintjét, míg a többi tevékenységcsoport forgalma csökkent. A legnagyobb mértékben a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikküzletek eladásai estek vissza. A nem élelmiszer-kiskereskedelem változatlan áron számított forgalma áprilisban 0,1%-kal mérséklődött a februárihoz képest, a szezonális és naptárhatástól megtisztított adatok szerint.

Az Eurostat gyorsbecslése szerint áprilisban a kiskereskedelmi forgalom a 27 tagállamban 0,8 százalékkal csökkent az előző év azonos hónapjához képest. Az egyes tagállamok között kiemelkedő mértékben emelkedett a forgalom Romániában és Szlovákiában, a legnagyobb mértékű visszaesést Németországban és Spanyolországban mérték.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)

Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








