Szakemberek nem értik, mi szükség van arra, hogy kétszázmillió forintért népszerűsítse a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az uniós pályázatokat egy szappanoperában. Az NFÜ szerint uniós előírás a reklámozás. Viszont a pályázat nélkül kiosztott 200 millió forint talán túlzásnak tűnhet a túljegyzett pályázatok tükrében - írja a Magyar Hírlap.
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szerint nem törvényellenes, hogy közbeszerzés nélkül kap kétszázmillió forintot a Tv2 kereskedelmi csatorna üzemeltetője az európai uniós pályázatok népszerűsítésére. Az NFÜ a Jóban rosszban című szappanopera év végéig tartó részeiben mutatja be a pályázatok alakulását. Az ezért járó nettó kétszázmillió forintot pályázat nélkül kapja meg az MTM-SBS Televízió Zrt.
Lantos Gabriella, az NFÜ kommunikációs főigazgatója a távirati irodának elmondta: ha a kiírásokat televíziós koprodukciókban népszerűsítik, akkor a törvény nem írja elő a közbeszerzési eljárás lefolytatását. Így volt ez tavaly, az RTL Klubbal kötött együttműködéskor is. Akkor az ügynökség 163 millió forint fizetett azért, hogy a Reggeli műsormagazinban, valamint az EU-fória és az EU-Magazin című műsorokban szót ejtsenek a kiírásokról. A múlt évben a köztévé is így kapott nyolcvanmillió forintot a Modern képmesék oktató animációjáért.
Pályázatírással foglalkozó szakértők szerint több hasznot hozna az országnak, ha ezt a kétszázmillió forintot hét-nyolc kisvállalkozásnak tették volna elérhetővé, mert például a cégek fejenként két-három új munkahelyet teremthetnének a támogatással. A szakemberek nem értik, milyen célt szeretne elérni a fejlesztési ügynökség azzal, hogy a szappanopera szereplői szóba hozzák a sorozatban a pályázatokat. Az uniós lehetőségekkel tisztában vannak a pályázók. Ezt bizonyítja, hogy a kiírásokat túljegyzik. Az NFÜ szerint uniós előírás a közösségi forrásokból finanszírozott beruházások, projektek reklámozása. A szervezet 2007-2015 között 16 milliárd forintot költ pályázatok népszerűsítésére.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








