14 °C Budapest

200 milliót költ az NFÜ szappanoperára

Pénzcentrum
2008. március 28. 10:00

Szakemberek nem értik, mi szükség van arra, hogy kétszázmillió forintért népszerűsítse a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség az uniós pályázatokat egy szappanoperában. Az NFÜ szerint uniós előírás a reklámozás. Viszont a pályázat nélkül kiosztott 200 millió forint talán túlzásnak tűnhet a túljegyzett pályázatok tükrében - írja a Magyar Hírlap.

A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség szerint nem törvényellenes, hogy közbeszerzés nélkül kap kétszázmillió forintot a Tv2 kereskedelmi csatorna üzemeltetője az európai uniós pályázatok népszerűsítésére. Az NFÜ a Jóban rosszban című szappanopera év végéig tartó részeiben mutatja be a pályázatok alakulását. Az ezért járó nettó kétszázmillió forintot pályázat nélkül kapja meg az MTM-SBS Televízió Zrt.

Lantos Gabriella, az NFÜ kommunikációs főigazgatója a távirati irodának elmondta: ha a kiírásokat televíziós koprodukciókban népszerűsítik, akkor a törvény nem írja elő a közbeszerzési eljárás lefolytatását. Így volt ez tavaly, az RTL Klubbal kötött együttműködéskor is. Akkor az ügynökség 163 millió forint fizetett azért, hogy a Reggeli műsormagazinban, valamint az EU-fória és az EU-Magazin című műsorokban szót ejtsenek a kiírásokról. A múlt évben a köztévé is így kapott nyolcvanmillió forintot a Modern képmesék oktató animációjáért.

Pályázatírással foglalkozó szakértők szerint több hasznot hozna az országnak, ha ezt a kétszázmillió forintot hét-nyolc kisvállalkozásnak tették volna elérhetővé, mert például a cégek fejenként két-három új munkahelyet teremthetnének a támogatással. A szakemberek nem értik, milyen célt szeretne elérni a fejlesztési ügynökség azzal, hogy a szappanopera szereplői szóba hozzák a sorozatban a pályázatokat. Az uniós lehetőségekkel tisztában vannak a pályázók. Ezt bizonyítja, hogy a kiírásokat túljegyzik. Az NFÜ szerint uniós előírás a közösségi forrásokból finanszírozott beruházások, projektek reklámozása. A szervezet 2007-2015 között 16 milliárd forintot költ pályázatok népszerűsítésére.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. április 25. csütörtök
Márk
17. hét
Április 25.
Malária világnap
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
GEN Z Fest 2024
Pénzről, bátran. Techről, tudatosan. Jövőről, őszintén.
Most nem