Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Hatalmas terjeszkedésbe kezd a Lidl: ez már biztos, 35 új településen nyitnak új üzletet
A Lidl befektetői ajánlatot kapott 35 új üzlet építésének finanszírozására az Egyesült Királyságban és Európában, amelynek keretében az ICG befektetési csoport több mint 250 millió euróért (215 millió fontért) vásárolná meg az ingatlanok tulajdonjogát - írja a thegrocer.co.uk.
A portfólió 17 brit és 18 európai üzletet foglal magában. A megállapodás értelmében a Lidl az elkészült üzleteket visszabérelné a befektetőtől. A diszkontlánc a 2026 februárjában záruló pénzügyi évben tervezi lezárni az ügyletet.
Ez a konstrukció hasonló a Lidl tavalyi első brit sale-and-leaseback (eladás és visszabérlés) megállapodásához, amikor 12 épülő üzletét 70 millió fontért értékesítette a Roadside Real Estate-nek. Az ilyen típusú ügyletek lehetővé teszik a Lidl számára, hogy felgyorsítsa üzletnyitási programját, miután 2023-ban a magas kamatlábak miatt lassult a terjeszkedés.
Marc Houppermans, a Discount Retail Consulting ügyvezető partnere szerint a Lidl nemzetközi szinten alkalmazza ezt a stratégiát érett európai piacain, beleértve az Egyesült Királyságot is. "A Lidl azt szeretné, hogy a nagy országok továbbra is saját szabad cash flow-jukból finanszírozzák magukat, így a vállalat a közép- és kelet-európai, valamint az amerikai új piacok finanszírozására összpontosíthat" - magyarázta.
A Lidl korábban főként saját tulajdonú ingatlanokra építette terjeszkedését az Egyesült Királyságban, de az utóbbi időben nyitottabbá vált a bérleti konstrukciókra is. Jelenleg a mintegy 980 brit üzletének kevesebb mint 20%-a működik bérelt ingatlanban.
A vállalat ebben a pénzügyi évben 40 új üzletet tervez nyitni az Egyesült Királyságban, és a következő évben tovább gyorsítaná a terjeszkedést. Hosszú távú célja, hogy 1500 üzletre bővítse brit hálózatát.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Lidl raktárkapacitásba is jelentős összegeket fektet: nemrég fejezte be belvedere-i logisztikai központjának 285 millió fontos bővítését, és 150 millió fontot fordít egy új leedsi raktár építésére. A két helyszín várhatóan összesen 1000 embernek ad majd munkát.
A diszkontlánc, amely júliusban elnyerte az Év Kiskereskedője díjat a The Grocer Gold Awards-on, 2023 októbere óta folyamatosan a leggyorsabban növekvő hagyományos szupermarket az Egyesült Királyságban. A legfrissebb adatok szerint 8,3%-os piaci részesedésével közel áll ahhoz, hogy megelőzze a Morrisonst (8,4%) és az ország ötödik legnagyobb szupermarketjévé váljon.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








