A különbség a hozzáállásban rejlik Házi szavazásunk jelenlegi állásából is kitűnik, hogy Olvasóink közül a legtöbben azért kezdenének vállalkozásba, mert vonzza őket a szabadság. Eleged van a főnöködből? Lépj, alapíts, vezess és nyerészkedj! Hogy mennyire vallja magának Magyarország ezt a mentalitást, kiderül a Flash Eurobarometer legfrissebb, az európai vállalkozási kedvet és annak összetevőjét vizsgáló tanulmányból, melyet most a Pénzcentrum szervíroz Olvasóinak.
Mit mér a barométer?
2000 márciusa óta az Európai Unió egyik ambiciózus célkitűzése a vállalkozások létrehozásának ösztönzése. Hogy ez miért fontos? A vállalkozókedv emelkedése mind gazdasági, mind pedig társadalmi szempontból előnyös és kívánatos. Amellett, hogy a gazdasági növekedéshez is hozzájárulnak ezek a társaságok, munkahelyet is teremtenek.
Az Európai Bizottság e cél elérése érdekében készítette el akciótervét, melynek öt stratégiai területe a következő:
• a vállalkozói gondolkodásmód ösztönzése,
• a vállalkozási kedv erősítése,
• a már meglévő vállalkozások növekedésének és versenyképességének elősegítése,
• a vállalkozások pénzügyeinek fejlesztése,
• vállalkozás-barátabb szabályozás és adminisztráció létrehozása.
Többek között pályázatok révén kívánják az európai vállalkozásokat fejleszteni, ilyen például az októberben induló Jeremie program, melyet részletesen egy korábbi cikkünkben mutattunk be.
A stratégiai célok megvalósítása érdekében emellett az Európai Bizottság Vállalkozáspolitikai és ipari főigazgatósága behatóan tanulmányozta az európai országok vállalkozásait, s annak motivációit, összehasonlítva az Amerikai Egyesült Államok adataival. A felmérésben összesen 20 674-en vettek részt, a telefonos kérdőívezés 2007. január 9. és 16. között zajlott le, a felmérésben az újonnan csatlakozott tagállamok is részt vettek, azonban ezekre az országokra vonatkozóan csupán 2004-től kezdve állnak rendelkezésre idősoros adatok.
Alkalmazott vagy önfoglalkoztató?
Mind az EU25, mind pedig az EU15 országaiban 2004 óta szinte változatlan azok aránya, akik inkább alkalmazotti státuszban szeretnék eltölteni mindennapjaikat. Az új tagállamokban az arányban minimális, 1 százalékpontos csökkenést tapasztaltak.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Ezzel szemben az Egyesült Államokban már sokkal többen éreznek magukban megfelelő erőt a vállalkozáshoz, ott legalábbis 60 százalék preferálja az önfoglalkoztatást, amelyben 2004 óta nincs változás. Az alkalmazotti státusz iránt vágyakozók aránya 3 százalékpontot emelkedett ugyanezen időszak alatt, 34 százalékról 37 százalékra.

Az újonnan csatlakozott tagállamok között 2004-hez képest öt országban emelkedett a vállalkozni kívánók aránya, Csehországban, Észtországban, Magyarországon, Szlovéniában, valamint Szlovákiában.
A társadalmi-demográfiai tényezőket figyelembe véve Európában leginkább azon fiatal férfiak, akik még valamilyen oktatásban részesülnek, maguk is vállalkozók, vagy szülei azok, szeretnének önfoglalkoztatókká válni.
Mi alapján döntünk?
A választás mozgatórugói - miért pont alkalmazott?Európában egyértelmű kulcstényező az alkalmazotti munkavégzés választásában a rendszeres és kiszámítható jövedelem, a válaszadók 46 százaléka ezt jelölte meg. Az Egyesült Államokban ez szintén kulcstényező (34 százalék), ugyanakkor nagyon fontosnak tartják a döntés meghozatalának nehézségét is (26%).
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








