Idén is elkészült a legvonzóbb városok listája, ahol London tovább növelte az előnyét a második helyezettel szemben. A Cushman&Wakefield ingatlan-tanácsadó vállalat 12 szempont alapján vizsgálta, hogy mely városok kínálják az oda vágyó cégeknek a legmegfelelőbb feltételeket - írja a Világgazdaság.
London a 12 figyelt szempont felénél az első helyen végzett, mint például a távközlése fejlettsége, a képzett munkaerő kínálata, vagy a piacokhoz való könnyű hozzáférés terén. A második helyezést Párizs kapta, majd a sorban tovább Frankfurt, Barcelona, és Amszterdam következett, aki a tavalyi listához képest egy hellyel előrébb lépett.
Budapest a 23. idén, ami egy hely visszesést jelent 2006-hioz képest. Ez még nem is lenne probléma, csak már sok üzletember szerint Varsó is több mindent tesz azért, hogy vonzó központtá válhasson. Ezen a téren Barcelona, Madrid és Prága a legtörekvőbbek.
A korábbi véleményt, miszerint a vezetők számára a piac hozzáférhetősége a legfontosabb, idén felváltotta az, hogy a képzett munkaerő megléte elengedhetetlen egy megfelelő üzleti helyszín kiválasztásakor. A válaszadók 62 százalékánál volt ez a tényező kulcsfontosságú, de a harmadik helyen végzett a távközlési szolgáltatások minősége is.
London évről évre szilárdítja helyét a lista élén, a második helyezett Párizs viszont lemaradóban van. A legnagyobb mértékben az idén a regionális jelentőségű városok javították üzleti környezetüket, mint Genf, Lyon, vagy Manchester, így az is bebizonyosodott, hogy nem csak a fővárosok lehetnek vonzóak, bár ebben nagy szerepe van a vállalkozások költségérzékenységének is.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








