Az idei év hatodik hónapjában tovább csökkent a kiskereskedelemi forgalom, az első fél év során ez 1,5 százalékkal, a második negyedévben 3 százalékkal, júniusban pedig 3,6 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól - derül ki a KSH legfrissebb adataiból.

Az idei év első fél éve során összesen 2790 milliárd forint értékben került áru forgalmazásra, ennek 50,4 százalékát az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes, 19,4 százalékát a bútor-, háztartásicikk-, építőanyag-, 11,2 százalékát a könyv-, újság-, papíráru-, és egyéb iparcikk-kiskereskedelmi üzletekben bonyolították.
Folytatta csökkenését az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalmának csökkenése, amely javarészt főként az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzletek eladásainak mérséklődésének köszönhető.
Emellett az első fél év során a nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalma is visszaesett, 2,5 százalékkal. Az egyetlen szerencsés csoportot a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletek, valamint a csomagküldő hálózat képezi, ugyanis egyedül náluk emelkedtek az eladások.
A legrosszabbul az iparcikk jellegű vegyes, valamint a könyv-, újság-, papíráru- és egyéb iparcikk üzletek jártak az előző év azonos hónapjához képest.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








