A nemzeti versenyhatóság alapvetően nyitott a vállalkozásokkal való együttműködésre még olyan súlyos versenyjogi jogsértések tekintetében is, mint a közbeszerzési kartellek.
Tart az adatgyűjtés a booking.com budapesti irodájában, és hamarosan kiderülhet, hogy a holland szállásközvetítő cég szerződési és szerződésteljesítési gyakorlata miatt sérült-e a szabad verseny az online szálláshelyfoglalási piacon - közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH).
A GVH-hoz érkező piaci információk alapján számos belföldi szállásadó üzletmenetében jelentős fennakadást okoztak a booking.com szerződéses feltételei és üzleti gyakorlata, több tucat panasz számolt be arról az elmúlt hetekben, hogy nem kapták meg a nekik járó szállásdíjat. A hivatal a versenytörvény felhatalmazása alapján, bírói engedéllyel kezdte meg a helyszíni kutatást, hogy gyorsan és hatékonyan összegyűjthesse a piaci zavarok feltárásához szükséges információkat - írták.
A szakemberek több helyszínen is megjelentek előzetes értesítés nélkül, de az intézkedésről nem közöltek további részleteket. Az információgyűjtés és az adatelemzés végeztével a GVH nyilvános jelentéstervezetben összegzi az online szálláshelyfoglalás és a szálláshely-szolgáltatás piacáról szóló gyorsított ágazati vizsgálat eredményeit. Ennek elkészítésére 30 napjuk van, amely indokolt esetben összesen kétszer 30 nappal meghosszabbítható. A tapasztalatok alapján a szakértők javaslatokat készítenek annak érdekében, hogy ilyen problémák többé ne forduljanak elő - tették hozzá.
Emlékeztettek rá, Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke augusztus 15-én, az Országgyűlés gazdasági bizottságához tartozó turisztikai albizottság rendkívüli ülésén jelentette be, hogy gyorsított ágazati vizsgálatot tart szükségesnek az online szálláshelyfoglalás és szálláshely-szolgáltatás piacán. A versenyhivatal augusztus 24-én hivatalosan is elindította az eljárást. A szálláshelyfoglalási piacról 2016-ban már készítettek átfogó vizsgálatot, az elmúlt években pedig a fogyasztókkal szembeni kereskedelmi gyakorlatokat is figyelték. Pszichés nyomásgyakorlást alkalmazó módszerek miatt a booking.com holland üzemeltetőjét 2020-ban 2,5 milliárd forintra büntették, ami az addigi legmagasabb összegű fogyasztóvédelmi típusú versenyhatósági bírság volt.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








