A tavasz megérkezésével több millió allergiás magyar élete lesz nehezebb, akik nem tudnak felhőtlenül örülni a jó időnek.
Az utóbbi években a pandémia miatt nagyon megváltoztak a nyaralási szokások, csupán egy valami állandó: a magyarok még mindig kifejezetten árérzékenyek, azaz a szálláshely ára befolyásolja leginkább, hol töltik a szabadságukat. Ez már csak azért is rossz hír, hiszen a szállodai szobák, a panziók és az apartmanok ára folyamatosan emelkedik, és ennek a trendnek egyelőre nem látni a végét.
Az elmúlt években a koronavírus-járvány során jelentősen visszaesett az idegenforgalom, amely a nyaralási szokásokra is hatással volt. Összességében kevesebb utaztunk a pandémia miatt, továbbá az úti célok is megváltoztak, növekedett a belföldi nyaralási kedv. Noha az utóbbi években változtak a nyaralási szokások, a magyarok fele kereskedelmi szálláshelyen, ellátással nyaral. A saját nyaralóban tervezett pihenés a magyarokra kevésbé jellemző, ugyanakkor többen tervezték, hogy egy barát vagy egy rokon szálláshelyén töltik szabadságukat. A magánszálláshelyek eleve népszerűbbek a kelet-közép-európai országokban, aminek valószínűsíthető oka az alacsonyabb keresetek – derül ki a Republikon Intézet által készített elemzéséből.
Mint az sejthető volt, kifejezetten árérzékenyek a magyarok: az úti cél kiválasztásában ez a harmadik legfontosabb szempont. Ez a trend a jövőben várhatóan csak fokozódni fog: a hónapról hónapra növekvő infláció, az energiaára emelkedése miatt feltehetően az olyan luxuskiadásokról mondanak le a magyarok, mint amilyen az utazás.
Kilőttek az árak
Nem véletlen, hiszen a statisztikai hivatal adatai szerint is egyre drágábbak a belföldi szálláshelyek. Ugyanakkor a szálláshelyárak alakulását kifejezetten nehéz követni. Az elmúlt években ugyanis többször be kellett zárniuk a koronavírus-járvány miatt, még a tavalyi év első hónapjaiban is volt olyan időszak, amikor csak üzleti utazókat fogadhattak a szálláshelyek. Vagyis érdemi forgalmat nem produkáltak a szállodák és panziók, a legtöbb zárva tartott.
Ahogy a grafikonon is jól látszik, legdrágábbak a 4 csillagos hotelszobák: jelenleg egy kétágyas szoba, reggelivel, 2 fő részére, hétköznap 40 430 forintba kerül, 2018 januárjában azonban még csak 26 150 forint volt. Ez 14 280 forintos, 45 százalékos emelést jelent. Egy háromcsillagos hotelszobát jelenleg átlagosan 27 750 forintért lehet kivenni, 11 020 forinttal drágábban, mint ’18 elején, tehát 35 százalékkal emelkedett az ára. Legolcsóbban a panziók és az apartmanok, ezek árai nagyjából egymás mellett mozognak: nagyjából 10 ezer forinttal emelkedett az áruk az utóbbi években.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 10 millió forintot, 15 éves futamidőre, már 7,21 százalékos THM-el, havi 89 803 forintos törlesztővel fel lehet venni a CIB Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: az Erste Banknál 8,04% a THM, a Raiffeisen Banknál 8,09%; az UniCredit Banknál 8,12%, a K&H Banknál 8,31%, akárcsak az OTP Banknál. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
És igaz már ezek is húzós árak, további drágulásra kell számítani a hazai piacon: nem csak a növekő rezsiárakat kell kigazdálkodniuk a kereskedelmi szálláshelyeknek, de a munkaerőhiány miatti extra költségeket is.
Ha azonban a népszerű nyaralóhelyek szobaárait böngészve nem ilyen összegekkel találkozol, ne lepődj meg, hiszen a Központi statisztikai Hivatal mindig átlagárakat közöl. Van 4 csillagos szállodai szoba 16 ezer forintért, de 120 ezer forintért is.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Szerződést hosszabbított kapusával a szegedi kézilabdaklub
- Oeconomus kiszámolta, mi az olimpikonná válás ára
- Férfi vízilabda ob I: szépített az alsóházi párharcban a Miskolc
- Dráma Donald Trump bírósági tárgyalása előtt
- Itthon még nem engedélyezik, külföldön már hódít az erkélynapelem
- Gyászol a Diósgyőr focicsapata és szurkolói - elhunyt Tatár György