Izrael történetének legnagyobb piramisjáték-csalója, Michael David Greenfield mintegy 200 millió dolláros kárt okozott. A szálak Magyarországon futnak össze.
Európában több helyen is létezik a légitársaság-adó, amit a cégek valamilyen formában az utasokra hárítanak. Több országban is létezik ez az adónem, amit a 24.hu cikke szerint nem nyelnek le a szolgáltatók, sőt egyes országokban egyenesen az utasokat adóztatják.
Az Inforádióban beszélt arról Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter, hogy a légitársaság-adó európaszerte létező fogalom, ami az út hosszától függően 10-50 euró (jelenlegi árfolyammal számolva 4000-20000 forint) között mozog. Ezt pedig jórészt minden országban ráterhelik az utasokra. Bár mindegyik ország eltérő időben, más díjszabással vezette be a légitársaság-adót, de szinte mindenhol kivétel nélkül negatív hatással volt a turizmusra.
Németországban 2011 januárjában vezették be az új adófajtát, és a magyar szabályokhoz hasonlóan az utak hosszától függően kell fizetniük a légitársaságoknak a felszálló járatok után. Rövidebb repülés esetén ez 7,5 eurót (3000 forint), míg hosszabb utak esetén akár 42 euró (16800 forint) is lehet, amit a légitársaságok az utasokra hárítanak át. Norvégiában is hasonló a szabály, annyi a különbség, hogy ott eleve az utasokat adóztatják meg. Ezt a rendszert az északi országban a koronavírus idejére felfüggesztették, és egy új rendszer fog életbe lépni hamarosan, ahol a kevésbé környezetszennyező cégeket fogják hátrányban részesíteni.
Hasonló rendszereket alkalmaznak még Hollandiában, Ausztriában (ahol éppen, hogy a rövidebb, vonattal megközelíthető úticélok a drágábbak), Belgiumban, Svédországban, Olaszországban és Görögországban is. Mindegyik országban a repjegy árába van beleépítve az adó, ha nem egyenesen az utasokra van kiszabva.
A különadó pedig nem csak a légitársaságoknak nem tetszik, de a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) se ugrál örömében. A 24. hu megkeresésére a szervezet szóvivője elmondta, hogy aggodalommal tölti el őket az adó hirtelen kivetése, amit konzultáció nélkül vezettek be.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Magyarország óriási hasznot húzott a légi összeköttetéseinek növekedéséből az elmúlt években. Aggódunk amiatt, amiért a kormány térdreflexszerű reakciót adott a rövidtávú finanszírozási problémákra ahelyett, hogy figyelembe vették volna milyen hosszútávú károkat okoz ez a döntés Magyarország légiközlekedésének sikertörténetében. Az adó vonzatait jelenleg is elemezzük, és egyeztetéseket folytatunk róla a légitársaságokkal és az érintett légi fuvarozókkal
– mondta el a portálnak a szóvivő.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








