16 °C Budapest

Elégedett kereskedelmi stratégiájával a Malév

Pénzcentrum
2010. május 13. 13:32

A Malév egy éve, a gazdasági világválság forgalomcsökkentő hatásaira reagálva vezette be új kereskedelmi stratégiáját, amely gyökeres változást hozott a légitársaság értékesítési és marketing tevékenységében, valamint törzsutas programjában. A Malév amellett, hogy a kereskedelmi terület sikeres átszervezésnek köszönhetően jelentősen csökkentette költségeit, Európában is kivételesen magas forgalomnövekedést produkált az iparág egyik legnehezebbnek számító időszakában. Az új kereskedelmi stratégia bevezetése - 2009 áprilisa - óta 10%-kal nőtt a légitársaság utasforgalma, 6% ponttal a járatok telítettsége és 2 százalékponttal piaci részesedése.

Az elmúlt 12 hónapból egyértelműen kitűnik, hogy ha nem lépünk időben és nem újítjuk meg gyökeresen kereskedelmi tevékenységünket, a Malév utasforgalma és bevételei soha nem látott mélységbe zuhantak volna. Ezzel szemben a magyar nemzeti légitársaság kitűnően szerepelt különösen közép- és kelet-európai versenytársaihoz képest. Intenzív értékesítési tevékenységével valamennyi piacán meg tudta erősíteni jelenlétét miközben egyszerre kellett és kell megküzdenie a társaság átalakításával és az iparágat sújtó eddigi legnagyobb gazdasági válság hatásaival - jelentette be Karim Makhlouf kereskedelmi vezérigazgató-helyettes csütörtöki sajtótájékoztatóján, Budapesten.

A Malév kereskedelmi szervezete az egy évvel korábbihoz képest jóval hatékonyabb; kevesebb vezetői szinttel és a hatásos szakmai munkát támogató struktúrával. A bürokratikus ügyintézés helyett a praktikus, gyors szakmai döntések dominálnak, mely lehetővé teszi az új kezdeményezések bevezetését és a piaci változásokra történő gyors reagálást. Jó példa erre a Malév legújabb két nyári meglepetés-célállomása, Kréta és Mallorca. A charterjáratokat a légitársaság elérhetővé tette foglalási rendszerén keresztül, hogy az utazási irodák által fel nem használt helyeket értékesítse, s ezzel két új célállomással bővítette útvonalhálózatát.

A kereskedelmi területen bevezetett másik jelentős változás a drága külföldi irodák számának csökkentése, olyan módon, hogy a légitársaság értékesítési tevékenységét professzionális ügynökök látják el, melyek számos oneworld taglégitársaságot is képviselnek az adott régióban. Az elmúlt 12 hónapban éves szinten több mint 300 millió forintos költségcsökkentést ért így el a vállalat, melynek hatása főként a 2010-es évben érzékelhető.

Fontos részét képezi az új kereskedelmi stratégiának a főként kis- és középvállalatoknak ideális Corporate Saver elnevezésű vállalati ügyfelek számára kialakított program, melyet ugyancsak tavaly nyáron vezetett be a hazai légifuvarozó. A rugalmas feltételeket kínáló program sikerét jól mutatja, hogy a magyar ügyfelek száma megsokszorozódott (+660%), nemzetközi szinten pedig megkétszereződött. Az ebből származó utasforgalom pedig 22%-kal nőtt 2010 első negyedévében - áll a légitársaság közleményében.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

Újraindul a STRT Holding inkubációs programja, a Launchpad

Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.

Egykor kubai textilmunkásoktól volt hangos, most közösségi finanszírozásból újul meg a patinás budapesti gyárépület (x)

A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. március 28. csütörtök
Gedeon, Johanna
13. hét
Március 28.
Nagycsütörtök
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Pénzcentrum Retail Day 2024
Magyarország legfontosabb kiskereskedelmi rendezvénye - Inspiráló előadók, izgalmas előadások, gyakorlati tudás.
Most nem