A Malév egy éve, a gazdasági világválság forgalomcsökkentő hatásaira reagálva vezette be új kereskedelmi stratégiáját, amely gyökeres változást hozott a légitársaság értékesítési és marketing tevékenységében, valamint törzsutas programjában. A Malév amellett, hogy a kereskedelmi terület sikeres átszervezésnek köszönhetően jelentősen csökkentette költségeit, Európában is kivételesen magas forgalomnövekedést produkált az iparág egyik legnehezebbnek számító időszakában. Az új kereskedelmi stratégia bevezetése - 2009 áprilisa - óta 10%-kal nőtt a légitársaság utasforgalma, 6% ponttal a járatok telítettsége és 2 százalékponttal piaci részesedése.
Az elmúlt 12 hónapból egyértelműen kitűnik, hogy ha nem lépünk időben és nem újítjuk meg gyökeresen kereskedelmi tevékenységünket, a Malév utasforgalma és bevételei soha nem látott mélységbe zuhantak volna. Ezzel szemben a magyar nemzeti légitársaság kitűnően szerepelt különösen közép- és kelet-európai versenytársaihoz képest. Intenzív értékesítési tevékenységével valamennyi piacán meg tudta erősíteni jelenlétét miközben egyszerre kellett és kell megküzdenie a társaság átalakításával és az iparágat sújtó eddigi legnagyobb gazdasági válság hatásaival - jelentette be Karim Makhlouf kereskedelmi vezérigazgató-helyettes csütörtöki sajtótájékoztatóján, Budapesten.
A Malév kereskedelmi szervezete az egy évvel korábbihoz képest jóval hatékonyabb; kevesebb vezetői szinttel és a hatásos szakmai munkát támogató struktúrával. A bürokratikus ügyintézés helyett a praktikus, gyors szakmai döntések dominálnak, mely lehetővé teszi az új kezdeményezések bevezetését és a piaci változásokra történő gyors reagálást. Jó példa erre a Malév legújabb két nyári meglepetés-célállomása, Kréta és Mallorca. A charterjáratokat a légitársaság elérhetővé tette foglalási rendszerén keresztül, hogy az utazási irodák által fel nem használt helyeket értékesítse, s ezzel két új célállomással bővítette útvonalhálózatát.
A kereskedelmi területen bevezetett másik jelentős változás a drága külföldi irodák számának csökkentése, olyan módon, hogy a légitársaság értékesítési tevékenységét professzionális ügynökök látják el, melyek számos oneworld taglégitársaságot is képviselnek az adott régióban. Az elmúlt 12 hónapban éves szinten több mint 300 millió forintos költségcsökkentést ért így el a vállalat, melynek hatása főként a 2010-es évben érzékelhető.
Fontos részét képezi az új kereskedelmi stratégiának a főként kis- és középvállalatoknak ideális Corporate Saver elnevezésű vállalati ügyfelek számára kialakított program, melyet ugyancsak tavaly nyáron vezetett be a hazai légifuvarozó. A rugalmas feltételeket kínáló program sikerét jól mutatja, hogy a magyar ügyfelek száma megsokszorozódott (+660%), nemzetközi szinten pedig megkétszereződött. Az ebből származó utasforgalom pedig 22%-kal nőtt 2010 első negyedévében - áll a légitársaság közleményében.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







