Háromnapos sztrájkra hívta a légiutas-kísérőket az őket tömörítő szervezet.
Véget ért a British Airways dolgozóinak három napos sztrájkja, azonban a gépek személyzetének sztrájkba hajló kedve rohamosan terjedő betegségnek tűnik a többi légitársaság tagjai közt is.
Hétfő éjfélkor véget ért, szombaton azonban újra indulhat a British Airways légiutas-kísérőinek sztrájkja, amennyiben nem sikerül megegyezni a cég vezetésével. A munkabeszüntetési hajlam azonban nagyon fertőző betegségnek tűnik idén tavasszal. A TAP Portugal dolgozói ötnapos sztrájkra szólítottak fel péntektől, az Alitalia pedig kénytelen volt hétfőn néhány járatát törölni, mivel a kabinszemélyzet négy órás figyelmeztető sztrájkot tartott. Az Air France pedig egyelőre elhárította a sztrájkveszélyt, miután sikerült a gépen dolgozókat visszacsábítani a tárgyalóasztal mellé. Biztos megoldás azonban még a francia cégnél sem körvonalazódik.
Az európai légitársaságokra alaposan rájár a rúd az utóbbi időszakban. A válság miatt csökkenő bevételek és a bizonytalan gazdasági kilátás miatt alaposan meghúzták a nadrágszíjat, amit a dolgozók elég rendesen megéreztek. Az európai nagy légitársaságok legfőbb gondja a munkaerőköltség, ennél csak üzemanyagra költenek többet. Azon a költségsoron azonban nehéz faragni, nem úgy a dolgozói fizetéseken. Az optimalizálás keretében azonban a legnagyobb légitársaságok eljutottak egy olyan pontra, ami már a munkavállalóiknál is kiverte a biztosítékot.
A cégek azonban kettős szorításban vergődnek. Egyrészt egy hosszadalmas sztrájk a társaság végét is jelentheti, mivel az utasok átpártolnak a konkurenciához. Ha azonban engednek a fizetések területén, kénytelenek lesznek magasabb jegyárakkal kompenzálni a költségeket, ami a fapados vetélytársak malmára hajtja a vizet. (A diszkont légitársaságok piacát vezető ír Ryanair sietett is leszögezni, hogy náluk elképzelhetetlen lenne a sztrájk.)
Mivel egy hatásos sztrájk bármikor átvághatja a szép terveinket egy tavaszi hosszú hétvégéről, hiába van meg a repülőjegyünk hosszú hónapok óta, érdemes fokozottabban odafigyelni a szektorból érkező hírekre. Egyelőre úgy tűnik, a légiversenyben a fapadosok állnak jobban, különösen, ha tovább folytatják az eddigi héjastratégiájukat, melynek keretében szuperakciós jegyeket kínálnak azoknak, akik a sztrájk miatt lemaradnak járataikról.
Hamarosan már nem csak a szupergazdagok kiváltsága lesz: ennyibe kerül egy jegy a fapados űrutazásra
A HALO Space tervei szerint 2026-tól kezdődően kereskedelmi repüléseket indít a világűrbe.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Fontos döntést kell meghozni a nyugdíjjal kapcsolatban
- Világrekorder viadal kezdődik a Balatonon
- Lehet számolgatni a Superchargereknél
- Figyelmeztetés: veszélyes járművek bukkannak fel a hazai utakon
- Kissé kettészakad az ország – ezt tartogatja az időjárás
- Önálló fővárosi listát állít a Momentum – mutatjuk a jelölteket