Ahogy drasztikusan csökken a kereslet a gépjárművek iránt, úgy igyekeznek egyre csábítóbb ajánlatokkal megfogni a kereskedők a lézengő vásárlókat. Bár a félmilliós kedvezmények eddig csak a nagyobb kategóriákban voltak jellemzőek, a piac zsugorodása miatt a kisautókat is fantasztikusnak tűnő kedvezményekkel kínálják - írja a Népszabadság.
A mintegy 175 ezer darabra tehető újautó-piac mintegy kétharmadát a mini- és kompaktautók adják, amelyek potenciális vásárlói eleve árérzékenyek. A kereskedők most az eddiginél is vonzóbb ajánlatokkal igyekeznek megszabadulni a készleteiktől: nem ritka, hogy a legkisebb kategóriákban is felár nélkül kaphatunk a járművekhez ülésfűtést vagy tolatóradart, a klíma pedig gyakorlatilag már szériatartozékként szerepel a kereskedések árlistáin. Kapkodni egyelőre nem érdemes, mivel becslések szerint jelenleg mintegy ötvenezer új autó porosodik a piacon.
Aki mégis rászánja magát a vásárlásra, annak érdemes lehet alkudni: a még 240 forintos euró mellett megvásárolt készletek darabjaira elképesztő ajánlatokat lehet kapni. A kisautókra akár 500-700 ezer forintos árengedményt is kínálnak, ami a kétmillió körüli vételár mellett csodának számít. Különösen, ha azt tekintjük, hogy a regisztrációs adó és az áfa igazán nem lehet alku tárgya.
A kereskedők egyébként a kereslet zuhanásával alaposan átírták az árlistákat: a legolcsóbbak listája 40 százalékkal bővült, így napjainkban már hetven típust lehet 2,5 millió forintnál olcsóbban megvenni. A legolcsóbb a Dacia újdonsága, a Sandero 1,699 millió forintért, utána a Chevrolet Spark és a Renault Thalia következik.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








