Az éves szinten körülbelül 14 milliárd forintos kárt okozó autófinanszírozási csalások visszaszorítása érdekében együttműködési megállapodást kötött a Magyar Lízingszövetség és az Országos Rendőr-főkapitányság.
A hitel- és lízingcsalások száma megötszöröződött az elmúlt 5 évben, de a bűncselekményeknek csak kevesebb, mint 50 %-a vált ismertté. Az együttműködésbe tömörült szervezetek összehangolt intézkedés sorozat elindításáról döntöttek.
A finanszírozási csalások általában túlmutatnak a Lízingszövetség hatáskörén, ezért is fontos a Rendőrséggel való szorosabb és hatékonyabb együttműködés. Az elmúlt két évben 3200 feljelentést tettek a lízingcégek, a kárérték pedig elérte az 5 milliárd forintot. Az ügyek kevesebb, mint 20 %-át sikerült feltárni és a követeléseknek csak alig 10 %-a térült meg.
A finanszírozó és a nyomozó szervek közös munkájának eredményeképpen az egyes kapitányságok helyett országos hatáskörű finanszírozási csalásra szakosodott munkacsoportot hoznak létre. A szövetség tájékoztatja a rendőrséget a visszaélésekre utaló jelekről, amely vélhetően hatékonyabban veszi fel a küzdelmet a szervezett bűnözői csoportokkal.
A Lízingszövetség a rendőrségi állomány képzésében is részt vesz, a mai napon 2000 példányt adtak át a Rendőrtiszti Főiskola számára a finanszírozási csalásokról szóló kiadványukból. Ezen túl további konferenciákkal és oktatásokkal segítik egymás munkáját.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Közel 170 háztartási és higiéniai termék lesz olcsóbb ezekben az üzletekben
A PENNY Magyarország által bevezetett árcsökkentés a diszkontlánc vegyi áru választékának csaknem felét érinti.
-
A kozmetikai márkák sikere már nem csak a boltok polcain dől el (+Videó)
A Rossmann Beauty Expo-ra idén több mint 5500-an látogattak el.


