Egy az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács által készített az uniós fővárosokra vonatkozó felmérés szerint Berlin rendelkezik a legbiztonságosabb úthálózattal, ami a halálos közlekedési baleseteket illeti. Budapesten valamivel a 4,1 %-os uniós átlag alatt csökkent a halálos balesetek száma az elmúlt tíz évben. Arányait tekintve a legtöbb tragédia a szlovén és a litván főváros útjain történt.
Az elmúlt évtizedben körülbelül 24 ezer ember vesztette életét közúti balesetben az uniós fővárosok útjain. A tavalyi évben javultak a statisztikák, amíg 2006-ban 1881 haláleset történt az utakon, addig egy évre rá 1560-ra csökkent a tragédiával végződő balesetek száma. A német főváros mellett Párizs büszkélkedhet a legbiztonságosabb közlekedési hálózattal, míg Berlinben 100 ezer lakosra 1,64 halálos baleset jutott 2007-ben, addig a francia fővárosban 1,70 volt ez az arány.
A skandináv országok közlekedési moráljára jellemzően Helsinkiben és Oslóban is 2-es mutató alatti eredményt mértek, mi több a norvég fővárosban 9 % felett csökkent a halálos közúti balesetek száma az elmúlt 10 évben. A lista másik végén Vilnius és Ljubljana éktelenkedik 12,09-es, illetve 12,98-as mutatóval. Mindenképpen meg kell említeni a máltai fővárost, ahol a szűk kis egyirányú utcákban az elmúlt hét évben nem történt halálos közúti baleset. Az athéni utakon 226-an haltak meg 2007-ben, őket London követi 222 tragikus balesettel.
A felmérést végző Európai Közlekedésbiztonsági Tanács szóvivője szerint az eredmények javuló tendenciát mutatnak. Megjegyezte, hogy bár a halálos balesetek kockázata a fővárosokban csak fele akkora, mint az országok többi területén, a gyalogosok és a kerékpárosok mégis nagyobb veszélynek vannak kitéve, mint vidéken.
A tanulmány szerint a legnagyobb fejlődésen a portugál és az ír főváros ment keresztül, Lisszabonban és Dublinban 10 % felett csökkent a közúti halálesetek száma egy évtized alatt. A jelentős javulás a közúti hálózat fejlesztésének, a kerékpárutak építésének és a közlekedési morál javulásának tudható be.
Brutál áremeléssel robban a szezon a Balatonnál: 28 százalékkal is drágább lehet a nyaralás 2024-ben
Tavalyhoz képest átlagosan 10 százalékkal emelkedtek a szállásárak a Balatonnál. A szállástípusok közül leginkább a panziók drágultak.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Gondban lesz a YouTube-bal, ha ilyen mobilja van
- Már van, ahol szinte kötelező lesz e-autót venni a nagyobb cégeknek
- Annyi Szoboszlai Dominik álmainak
- Sz. Bíró Zoltán az Arénában: nagy fordulatot nem hoz a háborúban az újabb amerikai támogatás
- Ezért érdemes lesz pénteken sokáig fent maradni
- Egy hónapos eltolódás várható a Balatonnál az extrém időjárás miatt