Évente 120-130 ezer autót selejteznek le Magyarországon, ám csak minden másodikat bontják a környezetvédelmi előírásoknak megfelelően és vonják ki igazoltan a forgalomból. Még mindig van kiskapu, pedig a cél a környezetrombolás és az adócsalás csökkentése volt - írja a Népszabadság.
Szakemberek szerint évente 60-65 ezer autó kerül illegális bontókba vagy kertekbe, erdőkbe. Vélhetően tízezres nagyságrendben vannak "történelmi" hagyatékok országszerte, azaz a tulajdonosok által a "nehezebb időkre" a hátsó kertekbe, sufnikba betárolt elhasznált autók. Napjainkban közel kétszáz regisztrált bontó mellett ezer cég tevékenykedik, és bár ezekről nincs hivatalos nyilvántartás, nagyjából ekkora nagyságrenddel lehet számolni a szolgáltatásokról szóló hirdetések alapján.
Az APEH Kiemelt Adózók Igazgatóságának ellenőrei is olyan cégeket kerestek fel, melyek bár nem szerepeltek a regisztrált hulladékkezelők listáján, újságokban, világhálón mégis ilyen tevékenységből származó bontott alkatrészek forgalmazását hirdették. A rapid ellenőrzési osztály munkatársai százharminc telephelyen kezdeményeztek próbavásárlást, miközben sok esetben árueredetet és a foglalkoztatás körülményeit is vizsgálták. Valamivel több mint száz jogsértéssel kapcsolatban közel ötmillió forint mulasztási bírságot szabtak ki, és több mint tíz esetben üzletbezárásra is sor került. A legtöbb vizsgálat és bírságolás a közép-magyarországi régióban volt, de a többi régióban is sor került régiónként 10-15 vizsgálatra.
A hatósági eljárások ezzel nem fejeződtek be, az e területen tevékenykedők számíthatnak ismételt vizsgálatra, átfogó adóvizsgálatra, amelyek következményei már sokkal súlyosabbak is lehetnek.
Magyarországon évente 120-130 ezer roncsautót kellene bontási-átvételi igazolással feldolgozni, ám törvényesen és a környezetvédelmi előírásoknak megfelelően ennek felét, 60-65 ezret darabot vonnak ki végleg a forgalomból. Ez nemcsak több ezer tonnányi fémhulladékot, műanyagot és gumit, hanem maró hatású fékfolyadékot, valamint csatornába vagy földbe eresztett háromszáz tonnányi olajat is jelent.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








