Évente 120-130 ezer autót selejteznek le Magyarországon, ám csak minden másodikat bontják a környezetvédelmi előírásoknak megfelelően és vonják ki igazoltan a forgalomból. Még mindig van kiskapu, pedig a cél a környezetrombolás és az adócsalás csökkentése volt - írja a Népszabadság.
Szakemberek szerint évente 60-65 ezer autó kerül illegális bontókba vagy kertekbe, erdőkbe. Vélhetően tízezres nagyságrendben vannak "történelmi" hagyatékok országszerte, azaz a tulajdonosok által a "nehezebb időkre" a hátsó kertekbe, sufnikba betárolt elhasznált autók. Napjainkban közel kétszáz regisztrált bontó mellett ezer cég tevékenykedik, és bár ezekről nincs hivatalos nyilvántartás, nagyjából ekkora nagyságrenddel lehet számolni a szolgáltatásokról szóló hirdetések alapján.
Az APEH Kiemelt Adózók Igazgatóságának ellenőrei is olyan cégeket kerestek fel, melyek bár nem szerepeltek a regisztrált hulladékkezelők listáján, újságokban, világhálón mégis ilyen tevékenységből származó bontott alkatrészek forgalmazását hirdették. A rapid ellenőrzési osztály munkatársai százharminc telephelyen kezdeményeztek próbavásárlást, miközben sok esetben árueredetet és a foglalkoztatás körülményeit is vizsgálták. Valamivel több mint száz jogsértéssel kapcsolatban közel ötmillió forint mulasztási bírságot szabtak ki, és több mint tíz esetben üzletbezárásra is sor került. A legtöbb vizsgálat és bírságolás a közép-magyarországi régióban volt, de a többi régióban is sor került régiónként 10-15 vizsgálatra.
A hatósági eljárások ezzel nem fejeződtek be, az e területen tevékenykedők számíthatnak ismételt vizsgálatra, átfogó adóvizsgálatra, amelyek következményei már sokkal súlyosabbak is lehetnek.
Magyarországon évente 120-130 ezer roncsautót kellene bontási-átvételi igazolással feldolgozni, ám törvényesen és a környezetvédelmi előírásoknak megfelelően ennek felét, 60-65 ezret darabot vonnak ki végleg a forgalomból. Ez nemcsak több ezer tonnányi fémhulladékot, műanyagot és gumit, hanem maró hatású fékfolyadékot, valamint csatornába vagy földbe eresztett háromszáz tonnányi olajat is jelent.
Tovább csúszhat a Gellért és a Rác fürdő újranyitása: ez az új céldátum, ha végre megkapják a hitelt
A gyógyfürdők 60 millió eurós hitelkérelmét ugyan elutasította a kabinet, de a felújítások előkészítése ennek ellenére folytatódik.
-
Húsz évre bebiztosították magukat: így juthat fix áron zöldáramhoz ez az ipari óriásvállalat
Tóth Zoltánt, az E.ON EIS (Energy Infrastructure Solutions) megoldásértékesítési osztályvezetőjét kérdeztük.
-
Gesztenye-feldolgozó, pizzéria, repülőgyár, fémipari vállalat - négy cég, négy iparág és azonos kihívások (x)
Az E.ON sikeres hazai kkv-kal közös együttműködésben mutatja be, hogyan tud segíteni egy energiaszolgáltató a cégek versenyképességében.








