A parkolás, amely az autósiskolában az újonc vezetők réme, a későbbiekben se hagyja nyugodni az autósokat, csak ekkor már nem a manőverezés problémái csalnak izzadságcseppeket a homlokukra, a kígyózó kocsisorok, a szűk parkolóhelyek, a beláthatatlan parkolóházak labirintusában vergődő autóvezetőket még a költségszámolgatás problémái is gyötrik, vajon érdemes-e parkolóhelyek bérlésével foglalkozni, vagy inkább próbáljanak meg keresni az utcán egy olyan helyet ahol korlátlan ideig parkolhatnak, esetleg mondjanak le az autó kényelméről és utazzanak inkább BKV-val?
A garázs befektetésről szóló cikkünkben szóltunk róla, hogy Magyarországon sajnálatos módon még nem honosodott meg az a Nyugat-Európában sikerrel használt módszer, miszerint az autósok a tömegközlekedési csomópontokban megépített hatalmas parkolóházakban hagyják autóikat, és innen már más közlekedési eszközt használva jutnak el munkahelyükre. A "park and rail" sikerét gátolja ugyanis, hogy nem épül kellő mennyiségű ezekből a parkolóházakból, amelynek egyrészt helyhiány, másrészt az önkormányzatok szűkös költségvetése jelenti az okát. Így alakulhatott ki az a nem éppen kedvező helyzet, hogy a szükségesnél legalább 2-3 ezer parkolóhellyel kevesebb áll az autósok rendelkezésére a belvárosban. A fennmaradó autók az utcán, a tilosban várakoznak a vészvillogót használva mentőövként szorult helyzetükben.
A fővárosban a szombati parkolódíjat az autósok nagy örömére eltörölték, ezért csupán hétfőtől péntekig kell vívnunk szélmalom-harcunkat a parkolóórákkal a különböző kerületekben. Nem árt tisztában lennünk azzal, hogy a parkolási díjakat nem kerületenként, hanem utcánként állapítják meg, így nagy meglepetésünkre egy mellékutca és a körutak között jelentős akár 130 forintos különbség is lehet óránként, így egy figyelmetlen elkapkodott leállás jócskán megnövelheti költségeinket.
A budapesti utcákon az egy óráért fizetendő összeg általában 115-430 forint között változik, legköltségesebbnek a budai vár területén való parkolás számít, ezért óránként 430 forintot kell kiadnunk Míg a centrum területén a legtöbb esetben "csupán" 265 forintot kell bedobnunk a parkolóórákba egy órányi ott tartózkodásért, kivételt képeznek a védett területek, amelyekre csak engedéllyel vagy célforgalomból lehetséges a behajtás, ezzel a jelenséggel a Parlament, illetve a Városháza környékén találkozhatunk.

A parkolójegyek árait egy táblázatban foglaltuk össze, amelyből láthatjuk, hogy a leggazdaságosabban az I., II., V., XII. kerületen kívül, 115 forintos áron vehetjük meg a jegyeket. Az I. kerületbeli utcákon ez az ár felkúszik 150 forintra, míg máshol akár a 230 forintot is elérheti az ottani tartózkodás óránkénti ára. Az árak nagy részben a kerületi önkormányzatok és a parkoló társaság között megkötött szerződés feltételeitől függnek. Természetesen a befolyt összegekből az önkormányzatok is részesülnek, ennek mértéke elsősorban attól függ, hogy a fejlesztéseket, a parkolóórák kihelyezését ki végezte. A külső kerületekben lévő szolgáltatókról és az ottani díjakról nem sikerült információhoz jutnunk, kérdésünkre a Magyar Parkolási Szövetség munkatársa elmondta, hogy ezeken a területeken és a kevésbé frekventált helyeken a parkolás ingyenes.
parkolási térkép:
http://www.fkpt.hu/3uzemeltetes/bp060102.pdf
TÍZEZREKET SPÓROLHATSZ BANKVÁLTÁSSAL!
A bankszámla mindennapi életünk része. A munkabér, nyugdíj, ösztöndíj jellemzően bankszámlára érkezik. Segítségével kényelmesen intézhetjük a pénzügyeinket, akár otthonról is. Ahhoz azonban, hogy bankszámlád valóban azt nyújtsa, amire szükséged van, körültekintően kell választanod. Mielőtt kiválasztanád bankszámládat, nézz szét a Pénzcentrum megújult bankszámla kereső kalkulátorában! Állítsd be a személyes preferenciáidat, és versenyeztesd a pénzügyi szolgáltatókat, hiszen a megalapozott döntés a Te érdeked! Egy testre szabott bankszámlával a költségeken is rengeteget spórolhatsz! (x)
A Magyar Parkolási Szövetség honlapján és a Budapest Portálon is viszonylag friss információt kaphatunk a jelenlegi tarifákról. Ha összehasonlítjuk egy belvárosi területen a napi 8 órás havi 20 napos parkolás árát és a parkolóhelyek, garázsok bérleti díját, elmondhatjuk, hogy ha csupán olyan helyen tudjuk hagyni kocsinkat, ahol több mint 150 forint az óránkénti díj, akkor érdemes a bérlés kérdésén elgondolkodnunk, hiszen egy mélygarázsban akár már 20-25 ezer forintért is hozzájuthatunk parkolóhelyhez.
A magas parkolójegy árak mellett van még egy jelentős probléma, amivel mindenkinek, aki kocsival jár dolgozni, és nincs bérelt garázsa, meg kell birkóznia, ez pedig a időbeli korlátozás kérdése, a belvárosban a maximális a parkolási idő ugyanis 3 óra, amely csupán néhány terület, mint például a pesti rakpart esetében módosul négy órára. Természetesen, aki nyolc órát dolgozik, az nem szeretne, 3-4 óránként odébb állni a kocsijával, vagy újra és újra leszaladva parkolójegyet váltani, ezért fontos, hogy arra is oda figyeljünk, hogy melyek azok a részei fővárosunknak, ahol a korlátlan ideig parkolhatunk.
A különböző társaságok egyébként kedvezményeket ajánlanak fel az előrelátó autóvezetőknek, akik megvásárolják parkolási kártya vásárlásával szeretnék egyszerűsíteni ilyen jellegű problémáikat, ezen kedvezmények mértéke társaságonként változik.
Alábbi cikkeinkben többször beszámoltunk már a parkolási bírságokról és azok esetleges elkerülési lehetőségeiről, mindezek fényében ki-ki mérlegelheti, hogy számára megéri-e a rizikót a bliccelés.
Hivatalosan is elindította befektetési kampányát a Brancs közösségi piactér, amely rekordérdeklődéssel zárta az előregisztrációs kampányát.
Év végén két újabb izgalmas kampány ért el kiemelkedő sikereket a Brancs piacterén.
Most viszont bemutatunk 3 olyan projektet, amikről valószínűleg sokat fogunk még hallani 2023-ban!
A könyv szerzőjét, Zubreczki Dávidot kérdeztük a balatoni fejlesztésekről, a városnézésről, építészetről és hogy mitől lenne élhetőbb Budapest. Interjú.
-
Alapanyagtól a vásárlóig: így áll a fenntarthatósághoz a piacvezető kiskerlánc
A Lidl Magyarország a környezettudatosság mellett érvel.
- Hétvégi műsorok az InfoRádióban – Arénák
- Egeresi Zoltán: a török választások előtt Svédország nem reménykedhet a NATO-csatlakozásban
- Az orosz katonai szóvivő újdonságokat közölt, búslakodhatnak a norvégok
- Nagyon olcsón vette a góllal bemutatkozó csatárát a Fradi
- Most aztán nekiállhatnak spórolni az önkormányzatok
- Mi a gond a samponnal az MSZP szerint?
Digital Transformation 2023
Sustainable Tech 2023
Biztosítás 2023


