A parkolás, amely az autósiskolában az újonc vezetők réme, a későbbiekben se hagyja nyugodni az autósokat, csak ekkor már nem a manőverezés problémái csalnak izzadságcseppeket a homlokukra, a kígyózó kocsisorok, a szűk parkolóhelyek, a beláthatatlan parkolóházak labirintusában vergődő autóvezetőket még a költségszámolgatás problémái is gyötrik, vajon érdemes-e parkolóhelyek bérlésével foglalkozni, vagy inkább próbáljanak meg keresni az utcán egy olyan helyet ahol korlátlan ideig parkolhatnak, esetleg mondjanak le az autó kényelméről és utazzanak inkább BKV-val?
A garázs befektetésről szóló cikkünkben szóltunk róla, hogy Magyarországon sajnálatos módon még nem honosodott meg az a Nyugat-Európában sikerrel használt módszer, miszerint az autósok a tömegközlekedési csomópontokban megépített hatalmas parkolóházakban hagyják autóikat, és innen már más közlekedési eszközt használva jutnak el munkahelyükre. A "park and rail" sikerét gátolja ugyanis, hogy nem épül kellő mennyiségű ezekből a parkolóházakból, amelynek egyrészt helyhiány, másrészt az önkormányzatok szűkös költségvetése jelenti az okát. Így alakulhatott ki az a nem éppen kedvező helyzet, hogy a szükségesnél legalább 2-3 ezer parkolóhellyel kevesebb áll az autósok rendelkezésére a belvárosban. A fennmaradó autók az utcán, a tilosban várakoznak a vészvillogót használva mentőövként szorult helyzetükben.
A fővárosban a szombati parkolódíjat az autósok nagy örömére eltörölték, ezért csupán hétfőtől péntekig kell vívnunk szélmalom-harcunkat a parkolóórákkal a különböző kerületekben. Nem árt tisztában lennünk azzal, hogy a parkolási díjakat nem kerületenként, hanem utcánként állapítják meg, így nagy meglepetésünkre egy mellékutca és a körutak között jelentős akár 130 forintos különbség is lehet óránként, így egy figyelmetlen elkapkodott leállás jócskán megnövelheti költségeinket.
A budapesti utcákon az egy óráért fizetendő összeg általában 115-430 forint között változik, legköltségesebbnek a budai vár területén való parkolás számít, ezért óránként 430 forintot kell kiadnunk Míg a centrum területén a legtöbb esetben "csupán" 265 forintot kell bedobnunk a parkolóórákba egy órányi ott tartózkodásért, kivételt képeznek a védett területek, amelyekre csak engedéllyel vagy célforgalomból lehetséges a behajtás, ezzel a jelenséggel a Parlament, illetve a Városháza környékén találkozhatunk.

A parkolójegyek árait egy táblázatban foglaltuk össze, amelyből láthatjuk, hogy a leggazdaságosabban az I., II., V., XII. kerületen kívül, 115 forintos áron vehetjük meg a jegyeket. Az I. kerületbeli utcákon ez az ár felkúszik 150 forintra, míg máshol akár a 230 forintot is elérheti az ottani tartózkodás óránkénti ára. Az árak nagy részben a kerületi önkormányzatok és a parkoló társaság között megkötött szerződés feltételeitől függnek. Természetesen a befolyt összegekből az önkormányzatok is részesülnek, ennek mértéke elsősorban attól függ, hogy a fejlesztéseket, a parkolóórák kihelyezését ki végezte. A külső kerületekben lévő szolgáltatókról és az ottani díjakról nem sikerült információhoz jutnunk, kérdésünkre a Magyar Parkolási Szövetség munkatársa elmondta, hogy ezeken a területeken és a kevésbé frekventált helyeken a parkolás ingyenes.
parkolási térkép:
http://www.fkpt.hu/3uzemeltetes/bp060102.pdf
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A Magyar Parkolási Szövetség honlapján és a Budapest Portálon is viszonylag friss információt kaphatunk a jelenlegi tarifákról. Ha összehasonlítjuk egy belvárosi területen a napi 8 órás havi 20 napos parkolás árát és a parkolóhelyek, garázsok bérleti díját, elmondhatjuk, hogy ha csupán olyan helyen tudjuk hagyni kocsinkat, ahol több mint 150 forint az óránkénti díj, akkor érdemes a bérlés kérdésén elgondolkodnunk, hiszen egy mélygarázsban akár már 20-25 ezer forintért is hozzájuthatunk parkolóhelyhez.
A magas parkolójegy árak mellett van még egy jelentős probléma, amivel mindenkinek, aki kocsival jár dolgozni, és nincs bérelt garázsa, meg kell birkóznia, ez pedig a időbeli korlátozás kérdése, a belvárosban a maximális a parkolási idő ugyanis 3 óra, amely csupán néhány terület, mint például a pesti rakpart esetében módosul négy órára. Természetesen, aki nyolc órát dolgozik, az nem szeretne, 3-4 óránként odébb állni a kocsijával, vagy újra és újra leszaladva parkolójegyet váltani, ezért fontos, hogy arra is oda figyeljünk, hogy melyek azok a részei fővárosunknak, ahol a korlátlan ideig parkolhatunk.
A különböző társaságok egyébként kedvezményeket ajánlanak fel az előrelátó autóvezetőknek, akik megvásárolják parkolási kártya vásárlásával szeretnék egyszerűsíteni ilyen jellegű problémáikat, ezen kedvezmények mértéke társaságonként változik.
Alábbi cikkeinkben többször beszámoltunk már a parkolási bírságokról és azok esetleges elkerülési lehetőségeiről, mindezek fényében ki-ki mérlegelheti, hogy számára megéri-e a rizikót a bliccelés.
-
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Megindult az MBH Bank részvények igénylése (x)
A lakossági befektetőket egyszerű folyamat és árkedvezmény is várja a bank részvényigénylésében.
-
Megéri-e a KKV-nak napelembe fektetnie? (x)
Energiaválság és kiszámíthatatlan költségek
-
Szigetüzem egyszerűen: megbízható Pramac megoldások (x)
A stabil energiaellátás ma már nem luxus, hanem alapfeltétel – legyen szó otthonról, vállalkozásról vagy mezőgazdasági telepről.








