Egy 27 éves techvállalkozó mesterséges intelligenciát használ személyes pénzügyei kezelésére, ami segített neki jelentősen csökkenteni kiadásait.
Elon Musk legújabb mesterséges intelligencia modelljét a magyar középiskolai matematika vizsgával tesztelték- írja a Blikk. A modell a nevét egy kultikus scifi-író Robert A. Heinlein megalkotott, 1961-es, „Idegen egy furcsa földön” című regényében szereplő kifejezés után kapta.
A "Grok" elnevezésű AI modell célja elsősorban, hogy összegyűjtse a felhasználók visszajelzéseit, hogy biztosak lehessenek benne, olyan mesterséges intelligenciát építenek, amely minden ember számára előnyös, nem csak bizonyos csoportoknak. Másodsorban pedig, hogy létrehozzanak egy olyan mesterséges intelligenciát, amely kutatási asszisztensként szolgálhat, és gyorsan releváns információkkal látja el a felhasználókat.
A modellt többször is tesztelték, többek között a magyar középszintű matematika érettségit is megíratták vele, és az eredmények biztatónak bizonyultak. A Grok 59 százalékos eredményt ért el, ami közepes osztályzatot jelentene, és a Claude-2, illetve a GPT-4 eredményeihez hasonlítható.
Az xAI kezdetben korlátozott béta verzióban bocsátja ki a Grokot az Egyesült Államokban élő felhasználók számára, már lehet jelentkezni a várólistákra. Azonban a fejlesztése is folyamatos a rendszernek az elkövetkező hónapokban számos új képességet és funkciót terveznek, köztük a ChatGPT-hez hasonló hangi és látási képességeket. Ugyanakkor többen szkeptikusan állnak az újításhoz, ugyanis a Grok-1 a felépítésébe nem igazán lehet belelátni, ami az ahhoz értők számára kiábrándító.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








