Magyarország élen járt az elmúlt években az ingatlanárak emelkedését tekintve, azonban csak a középmezőnyben vagyunk a teljes lakhatási költségeket illetően.
Különösen nagy veszélyben vagy, ha nem válogatod meg, milyen mosószereket használsz. Egy egészségügyi szervezet ugyanis rengeteg egészségkárosító vegyszert talált a különböző termékekben. Még a legnagyobb, legismertebb márkák szereinek is jutott a legrosszabb értékelésből!
Igen, a mosószerekben vannak veszélyes összetevők, talán azokban is, amelyeket te is használsz. Ezek az Environmental Working Group (EWG) vizsgálatain a legrosszabb, F-minősítést kapták! Az egészségügyi szervezet az összetevők alapján pontozza a termékeket, minél alacsonyabb az értékelés, annál több káros anyag van az adott áruban.
Nonil-fenolok és nonil-fenol-etoxilátok
Ezek nagyon veszélyesek, mivel a többi között bőr allergiát, légzési problémákat, asztmát, hormonzavarokat is okozhatnak, vagy a legsúlyosabb esetben rákot, és DNS-károsodást.
1,4-dioxán
Ez is egy ismert rákkeltő anyag, amely irritálhatja a bőrt, a szemet, a tüdőt.
Nátrium-lauril-szulfát és nátrium-laureth-szulfát
Ezek az összetevők 1,4-dioxánnal vagy etilén-oxiddal is lehetnek szennyezettek - utóbbi szintén rákkeltő. Idegrendszeri problémákat is okozhatnak, valamint szem-, bőr- és légzőszervi irritációt. Nem mellékesen a környezetre is károsak, ugyanis nem bomlanak le egykönnyen, így az állatokra és az emberekre is veszélyesek.
Illőanyagok
Számos különböző vegyszer segítségével teszik illatossá a mosószereket, ezek legtöbbje az EWG szerint irritálhatja a szemet, bőrgyulladást, nehéz légzést okozhatnak, emellett negatív hatással vannak az emberi test reprodukdív rendszerére.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Fontos, hogy ezek az anyagon nem csak a mosószerekben vannak jelen, hanem számos más, háztartási vegyszerben is a tisztószerektől a kozmetikumokig, így ha nem akarsz nagy bajt, minden ilyesminek ellenőrizd az összetevőit! Az EWB összesen csaknem 400 terméknek adott F-minősítést, olyan nagy neveknek is, mint például Ajax, Dreft, Ultra, OxiClean, Persil, vagy a Tide.
A teljes listát itt találod!
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








